Gotowi do startu!

Polski zespół Inter Europol Competition zaliczył w środę i czwartek cztery sesje treningowe oraz sesję kwalifikacyjną przed wyścigiem 24h Le Mans, który odbędzie się w nadchodzący weekend. Był to dla całego zespołu bardzo pracowity czas, jednak Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande pozytywnie oceniają te dwa dni i z optymizmem przystąpią do wyścigu.

Problemy techniczne w samochodzie, a także dwa długie okresy czerwonej flagi i liczne żółte flagi spowodowały, że podczas pierwszego treningu w środę po południu załoga #34 pokonała tylko 18 okrążeń i została sklasyfikowana na 21 pozycji w klasie LMP2.

Sesja kwalifikacyjna przyniosła 18 miejsce. Alex Brundle, który uzyskał czas 3:30,908 miał problem z powietrzem uchodzącym z jednej z opon, a podczas próby poprawienia wyniku w końcówce godzinnej sesji natrafil na duży ruch na torze. Stawka była niezwykle wyrównana. Czas załogi #34 był zalednie 2,1s słabszy od wyniku zwycięzcy – samochodu #38 zespołu JOTA, a załogi na miejscach od 9 do 18 zmieściły się w niespełna sekundzie.

W drugim treningu, w środę wieczorem, gdy uporano się z problemami, załoga zespołu Inter Europol Competition zajęła wysokie ósme miejsce w stawce 25 samochodów.

Na początku trzeciej sesji treningowej w czwartek po południu, po rozwiązaniu problemów z hamulcami zadowoleni z samochodu kierowcy zostali sklasyfikowani na dziewiątej pozycji, chociaż pokonanie czystego okrążenia było znów bardzo trudne, a sesja była wielokrotnie zakłócana czerwonymi i żółtymi flagami.

W czwartym i ostatnim treningu w czwartkowy wieczór jeździli Kuba Śmiechowski i Alex Brundle. Samochód nie sprawiał problemów i załoga zajęła ponownie dziewiąte miejsce. 

Alex Brundle: “Środa była dla nas trudnym dniem. Nie mogliśmy pokazać, na co nas stać wskutek problemów technicznych, ale na szczęście zespół szybko uporał się z nimi. Ruch na torze był ogromny podczas wszystkich sesji, a dodatkowo żółte i czerwone flagi utrudniały wszystkim życie. Pozycja startowa jest odległa od oczekiwań, ale 24 godziny to dużo czasu, aby odrobić straty. Nasze tempo, zwłaszcza w nocnych sesjach było bardzo dobre.”

Renger van der Zande: “Samochód spisuje się bardzo dobrze podczas długich przejazdów. Wprowadziliśmy pewne zmiany w ustawieniach, aby osiągnąć zamierzony efekt w kwestii ustawień. Wiemy, co mamy zrobić i mamy opracowaną dobrą strategię na wyścig. Wszyscy w zespole czekają już na godzinę 16.00 w sobotę, ale na metę trzeba będzie poczekać trochę dłużej...”

Kuba Śmiechowski: “Po problemach technicznych w środę, czwartek był udanym dniem. Spędziłem dużo czasu w kokpicie w porze nocnej. Z każdym okrążeniem sprawiało mi to coraz więcej radości. Samochód spisywał się dobrze. Z optymizmem myślimy o nadchodzącym wyścigu. Jesteśmy dobrze przygotowani. Po starcie z osiemnastego pola, liczymy na znaczący awans podczas wyścigu.”

Piątek to dzień odpoczynku od zajęć na torze, a w sobotę, po przedpołudniowej krótkiej sesji Warm up, o godzinie 16.00 zespół Inter Europol Competition wystartuje już po raz trzeci z rzędu we francuskim klasyku na torze Circuit de la Sarthe.

Program weekendu Le Mans na sobotę i niedzielę

Sobota 17 lipca

11.00 – 11.45 Sesja Warm up

13.45 – 14.00 Wyjazd na pola startowe

15.34 Hymn Francji – Marsylianka

15.36 Przekazanie flagi startowej ze śmigłowca

15.49.55 Oficjalna zapowiedź startera

15.51 Start okrążenia formującego

16.00 Start 89. edycji wyścigu 24h Le Mans

Niedziela, 18 lipca

16.00 Meta 89. edycji wyścigu 24h Le Mans

Wyścig można oglądać na żywo w kanale telewizyjnym Eurosport

Najważniejsze osiągnięcia zespołu Inter Europol Competition:

European Le Mans Series 2018/2019/2020: drugie miejsce w LMP3

Asian Le Mans Series 2019 – 2020: trzecie miejsce LMP3

Asian Le Mans Series 2018 – 2019: mistrz w LMP3

Partnerami zespołu Inter Europol Competition w startach w sezonie 2021 są firmy:

Inter Europol, Teneg, Diverse, Tenzi, Tenzi UK oraz Motul.

Samochody: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum