16 załóg w rajdówkach sprzed lat ruszy do rywalizacji w 30. edycji Rajdu Rzeszowskiego (5-7 sierpnia), który stanowi drugą rundę tegorocznych Motul HRSMP. W tym gronie są także debiutanci i ich ciekawe rajdówki oraz zawodnicy powracający do historycznego czempionatu.
Listę otwierają aktualni mistrzowie Polski i pechowcy z Rajdu Nadwiślańskiego – Robert Luty i Marcin Celiński. Ten duet rozpoczął sezon od falstartu. Podczas wspomnianego Rajdu Nadwiślańskiego w ich Subaru Legacy zawiódł układ hamulcowy, co zmusiło załogę do wycofania się z imprezy.
Tuż za Lutym i Celińskim ustawiono mistrza Polski z 2018 r. – Piotra Zaleskiego z Piotem Szadkowskim w Porsche 911 SC (kategoria FIA 3 – roczniki 1976-81).
Z naprawą samochodu po awarii podczas Rajdu Nadwiślańskiego uporali się Piotr Kiepura i Mateusz Galle, którzy do Rzeszowa przywiozą swojego FSO Poloneza 2000 C (kategoria FIA 4/J1 – roczniki 1982-85).
Więcej “czterołapów”
W porównaniu do inauguracyjnej rundy Motul HRSMP 2021 powiększyło się grono załóg dysponujących samochodami z napędem na obie osie. Wszystko za sprawą powrotu Adama Kacprzyka i jego Lancii Delty HF Integrale. Na prawym fotelu tego samochodu pojedzie Maciej Tworski.
Kolejnymi samochodami 4×4 w stawce są Ford Sierra Cosworth 4×4 oraz Audi Quattro. W tych maszynach rywalizować będą regularni uczestnicy rund Motul HRSMP. Sierra to auto najszybszej załogi Rajdu Nadwiślańskiego, czyli Marka Sudera i Marcina Kowalika. Z kolei Audi poprowadzi Grzegorz Olchawski – kierowca, który ma już na swoim koncie triumf w Rzeszowie. Olchawski utworzy załogę z Łukaszem Wrońskim, rajdowym mistrzem Polski z sezonu 2003.
Do Motul HRSMP wracają także Jakub Wolski i Bartosz Krawiec (BMW 318is), którzy w 2019 r. wywalczyli tytuł mistrzów Polski w klasie PZM 5.
Nowości z Zwickau
W Rajdzie Rzeszowskim swój debiut w Motul HRSMP zaliczy załoga korzystająca z samochodu, który dekady temu powstawał w zakładach VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Mowa o Trabancie 601 duetu Wojciech Stawowczyk/Konrad Stawowczyk. Jedyna w Motul HRSMP rajdówka z silnikiem dwusuwowym będzie klasyfikowana w ramach kategorii FIA 4/J1 (roczniki 1982-85).