Czternastka na Śląsk – debiuty i powroty w Motul HRSMP

Rajd Śląska, zaplanowany na 10-11 września, będzie trzecią tegoroczną rundą Motul HRSMP. Do zawodów z bazą na Stadionie Śląskim zgłosiło się 14 załóg w historycznych rajdówkach. W tym gronie jest aż pięć duetów w mocnych samochodach z napędem 4x4, co zwiastuje zaciętą i emocjonującą walkę w czołówce.
 
Rajd Śląska już po raz czwarty z rzędu jest zaliczany do kalendarza Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do tej pory, 100-procentową skutecznością na śląskich oesach wykazywali się Robert Luty i Marcin Celiński – najszybsi w 2018, 2019 i 2020 roku.
 
W tegorocznej edycji zawodnicy w rajdówkach sprzed lat zmierzą się na tych samych oesach, co ich koledzy we współczesnych samochodach. Łączny dystans prób sportowych to nieco ponad 100 km, na które składa się dziewięć oesów. Dwa z nich to widowiskowe próby pod Stadionem Śląskim (1,5 km, w piątek, 10 września wieczorem) i w Katowicach (1,5 km, w sobotę, od 14:35). Oprócz tego uczestnicy Motul HRSMP przejadą oes w Wyrach (6,05 km), a i dwukrotnie pokonają odcinki w Bestwinie (9,55 km), Chybiu (24,02 km) oraz Jastrzębiu-Zdroju (12,41 km). Ostatni z nich będzie rozegrany jako dodatkowo punktowany Power Stage. Uroczyste rozpoczęcie rajdu zaplanowano na piątkowe popołudnie, na placu Sławika i Antalla w centrum Katowic. Serwis i meta – na Stadionie Śląskim w Chorzowie.
 
Pojedynek „czterołapów”
 
Najciekawiej zapowiada się rywalizacja w kategorii FIA 4/J2 (rajdówki z lat 1986-90), w której zgłosiło się pięć załóg, w tym cztery dysponujące samochodami z napędem na wszystkie koła. Do grona regularnych uczestników rund Motul HRSMP wracają Marcin Grzelewski z Krzysztofem Niedbałą w Fordzie Sierra Cosworth 4x4. Takim samym modelem dysponują wiceliderzy mistrzostw - Marek Suder i Marcin Kowalik. Wspomniani wcześniej Luty i Celiński tradycyjnie zaprezentują kibicom Subaru Legacy i powalczą o awans z trzeciego miejsca w Historycznej Klasyfikacji Generalnej. Na trasę ruszą też dwie załogi w Audi Quattro – Mariusz Polak i Mariusz Ziółkowski (kategoria FIA 4/J2) oraz Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński (kategoria Historic Open 4WD).
 
Powroty i debiuty
 
Po przerwie na Rajd Rzeszowski, do rywalizacji wracają Piotr Kiepura i Mateusz Galle w FSO Polonezie 2000 C. Załoga z Kłobucka zmierzy się ze swoimi głównymi rywalami w kategorii FIA 4/J1, czyli Michałem Łusiakiem i Sylwią Zaborowską (Ford Mercury). W tej samej klasie (roczniki 1982-85) jest jeszcze… Trabant 601 rodzinnego duetu Wojciech Stawowczyk i Konrad Stawowczyk.
 
Na starcie w Katowicach nie może zabraknąć aktualnych liderów Historycznej Klasyfikacji Generalnej, czyli Piotra Zaleskiego i Piotra Szadkowskiego w Porsche 911 SC. Triumfator Motul HRSMP 2018 zaliczy już czwarty start w Rajdzie Śląska.
 
Swój domowy rajd na debiut w Motul HRSMP wybrał Jarosław Skwarek, który rolę pilota zamienił na rolę kierowcy. W sezonach 2018 i 2019 Skwarek pilotował Tomasza Curyło w jego Syrenie 104. Także i tym razem Skwarek pojedzie samochodem, który kiedyś opuszczał bramy FSM. Będzie to Fiat Cinquecento, a na prawym fotelu usiądzie Piotr Kamiński.
 
Historyczna Klasyfikacja Generalna Motul HRSMP 2021 przed Rajdem Śląska:
 
1. Zaleski/Szadkowski 60 pkt
2. Suder/Kowalik 56 pkt
3. Luty/Celiński 45 pkt
4. Łusiak/Zaborowska 41
5. Andrzej Zienkiewicz 40 pkt
6. Kacprzyk/Tworski 28 pkt
7. Miernik/Baryła 27 pkt
8. Hoffman/Barłoga 22 pkt
9. Wodziński/Kaczmarek 11 pkt
10. Stawowczyk/Stawowczyk 7 pkt


Informacje o cyklu

Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2021 zaplanowano sześć asfaltowych rund: Rajd Nadwiślański (16-17 lipca), 30. Rajd Rzeszowski (5-7 sierpnia), Rajd Śląska (9-11 września), 66. Rajd Wisły (24-26 września), 49. Rajd Świdnicki KRAUSE (01-03 października) i 46. Rajd Koszyc (Słowacja, 15-17 października).

Więcej informacji: 
WWW: www.h-rsmp.pl
Facebook: @motulhrsmp
Instagram: @motul_hrsmp

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Przed Kamena Rally Team druga runda Pucharu Europy
W dniach 26.05 – 28.05.2022 zespół rajdowy Orlen Teamu pojawi się na... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w WRC 2
Szóste z rzędu podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata dla Kajetana... więcej
Sébastien PETIT wygrywa w Korczynie
Niedzielna odsłona 19 Wyścigu Górskiego Prządki – Valvoline, była... więcej
Kristensson i Johansson wygrywają 41. Rajd Podlaski
Szwedzka załoga Tom Kristensson/Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) wygrała... więcej
Trzecie miejsce Kajetanowicza przed finałowym etapem Rajdu Portugalii 2022
Startujący w kategorii WRC 2 Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zajmują... więcej
Dubai i Petit wygrywają I Rundę GSMP
Ulewny deszcz przywitał w sobotni poranek  73 kierowców, startujących w... więcej
SZWEDZI NA PROWADZENIU PO I ETAPIE 41. RAJDU PODLASKIEGO
Tom Kristensson i Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) przewodzą klasyfikacji... więcej
Świetne wyniki Kajetanowicza
Zakończył się pierwszy etap Rajdu Portugalii, czwartej rundy Rajdowych... więcej
19. Wyścig Górski Prządki - Valvoline
W Krośnie zainaugurowano międzynarodowy sezon wyścigów górskich FIA IHC 73... więcej

Strony

- Archiwum