Jak przygotować się do pierwszej, historycznej edycji motocyklowych MŚ FIM Hard Enduro w naszym kraju?

Już w ten weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie dwudniowych Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej. Uczestnicy wyścigu zmierzą się z wyjątkowym torem stanowiącym połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin!

HERO Challenge to wyzwanie zarówno dla zawodników uprawiających Hard Enduro, pasjonatów Cross Country jak i miłośników klasycznego Enduro. Zróżnicowana i wymagająca trasa wystawi na próbę nie tylko wszechstronne umiejętności czy kondycję zawodników, ale również to jak przygotowali się oni do wyścigu.

O co więc należy zadbać przed dwudniową rywalizacją z najlepszymi zawodnikami świata, aby podczas wyścigu na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować motocykl?

Głównym elementem HARD podczas Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro – HERO Challenge będzie WYTRZYMAŁOŚĆ oraz umiejętność pokonywania technicznych sekcji kamieni i krótkich podjazdów, co w skrócie oznacza, że Twoja maszyna musi był w pełni sprawna i gotowa na wszystko!

Pamiętaj o pełnym serwisie – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.

Trasa zawodów będzie bardzo zróżnicowana, podstawą będzie więc dobranie odpowiednich opon.  

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:

    • opcja nr. 1 – bezpieczniejsza - nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
    • opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
  • przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Pamiętaj, że na miejscu znajdować się będzie strzeżony park maszyn, w którym bez żadnych obaw możesz pozostawić na noc swój motocykl.

Co spakować na zawody?

W niedzielę czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.

Podstawa to plecak lub saszetka z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2 godziny jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik.

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans i szybkie tempo jazdy. Endurosnacki od NUTREND to absolutny must have w plecaku każdego uczestnika!

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:

- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.

- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą - zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas.

- chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.

- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.

- zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/.

- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza odpowiednim ogumieniem oraz zaopatrzeniem plecaka warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humor oraz zapas zasad fair play, o których przestrzeganiu prosimy pamiętać w trakcie całych zawodów J.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów przy ul. Zakawie w Dąbrowie Górniczej (podczas której należy odebrać pakiety startowe), kontroli technicznej oraz pełnym harmonogramie dla uczestników.

Harmonogram zawodów:

10 września – piątek:

  • 15:00 – 21:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów
  • 15:00 – otwarcie paddocku
  • 19:30 – 21:00 – Kontrola Techniczna motocykli

11 września – sobota:

  • 07:00 – 09:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów, Kontrola Techniczna motocykli
  • 09:30 – Odprawa techniczna zawodników
  • 10:00-15:00 – Prolog / tor MXDG
  • 09:50 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
  • 10:00 – Start wyścigu w/w klas
  • 10:45 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
  • 11:00 – Start wyścigu klasy PRO
  • 12:20 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
  • 12:30 – Start wyścigu w/w klas
  • 13:15 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
  • 13:30 – Start wyścigu klasy PRO
  • 14:30 – Koniec wyścigu PRO
  • 15:00 – Oficjalne wyniki
  • 18:00 – Treningi SuperEnduro oraz sesja autografów / Fabryka Pełna Życia
  • 19:30 – Wyścigi SuperEnduro
  • 21:00 – Koniec wyścigów SuperEnduro
  • 21:30 – After Party na Paddocku / tor MXDG

12 września – niedziela:

  • 8:30 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 2 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 2 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
  • 9:00 – Start wyścigu grupy 2
  • 11:00 – Koniec wyścigu grupy 2
  • 12:00 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 1 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 1 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
  • 12:30 – Start wyścigu grupy 1 – wyścig główny
  • 15:30 – Koniec wyścigu grupy 1 – wyścigu głównego
  • 15:45 – Dekoracja zwycięzców
  • 20:00 – Zamknięcie Paddocku

Na zawody koniecznie zabierz ze sobą swoją drugą połówkę, przyjaciół lub rodzinę i wspólnie stwórzmy niesamowite wydarzenie, które na lata pozostanie w pamięci uczestników i kibiców pierwszej, historycznej rundy Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Polsce.

Wstęp dla kibiców jest darmowy!

Więcej informacji: http://herochallenge.pl/pl/

Wydarzenie: https://www.facebook.com/events/1068171657012252

Facebook: https://www.facebook.com/OnlyForTrueHEROES/

Organizator - Agencja Sport UP:

https://www.facebook.com/sportupagencja/                                                                                           

Strona cyklu Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro:

https://iridehardenduro.com/

Motocykle: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Jaworski i Psiuk na starcie Mistrzostw Europy EMX65 i EMX85 w Riola Sardo
18-09 września 2021 w słonecznej Italii, na Sardynii, na torze w Riola Sardo... więcej
Największe święto Enduro w Polsce w sezonie 2021
Już 18 i 19 września w Piekoszowie, w okolicach Kielc, odbędą się dwie kolejne... więcej
Druga połowa Mistrzostw Europy w rajdach Enduro startuje w Kielcach!
W najbliższy weekend, 18 i 19 września, organizowane są dwie kolejne, czyli V i... więcej
Puchar Polski Pit Bike Off-Road: Wielkie emocje na torze w Mórkowie
To była największa, jak do tej pory runda Pucharu Polski Pit Bike Off-Road. W... więcej
Będzie ekstremalnie! Światowe gwiazdy zmierzą się w Mistrzostwach Świata Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej
Pierwsza w historii polska runda Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro już za dwa... więcej
Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych Enduro dobiegły końca. Cel zrealizowany z nawiązką.
Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych Enduro (ISDE), zwane potocznie... więcej
Mórkowo 2021: Przedostatnia runda Pucharu Polski Pit Bike Off-Road
IV runda zmagań na off-roadzie odbędzie się w Mórkowie koło Leszna. Jako, że... więcej
Jak przygotować się do pierwszej, historycznej edycji motocyklowych MŚ FIM Hard Enduro w naszym kraju?
Już w ten weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie... więcej
Kolejna runda PITBIKE GP zawitała na nowo powstały tor pitbike’owy w Obornikach k/Poznania
Przedstawiciele klubu Motoklub Oborniki oraz działacze ZO PZM w Poznaniu... więcej

Strony

- Archiwum