Drugi dzień Sześciodniówki. Kadra nabiera tempa!

Drugi dzień Mistrzostw Świata Zespołów Narodowych enduro to dla naszej Kadry poprawa wyników. Nie bez znaczenia jest umiejętność rozważnej jazdy i poszanowania sprzętu, co w połączeniu z tempem przynosi doskonałe efekty.

Na szczególną uwagę zasługuje jazda Dominika Olszowego i Macieja Więckowskiego. Obydwaj znacząco awansowali w klasyfikacji generalnej.

“W klasyfikacji generalnej udało mi się podskoczyć o 15. pozycji, z czego jestem zadowolony, ponieważ liczyłem na 10. Na tych zawodach jestem dla siebie bardzo surowy, jeszcze jest wiele do zrobienia i mam nadzieję że jutro znowu poprawię swoją jazdę.” - mówi Maciej Więckowski.

“Jesteśmy po drugim dniu, dzisiaj skończyłem 22. w klasyfikacji generalnej, awansowałem o 14. pozycji, więc jestem bardzo szczęśliwy. Motocykl sprawuje się idealnie, nie sprawia mi żadnych problemów.” - mówi Dominik Olszowy.

Pozostali zawodnicy pojechali podobnym tempem.

“Dzień dużo cięższy niż poprzedni, zawodnicy zrobili bardzo duże dziury, można powiedzieć że dojazdówka zmieniła się nie do poznania. Miałem lekkie problemy, ale dotarłem do mety. Motocykl gotowy na jutrzejszy dzień i mam nadzieję że będzie lepiej.” - mówi Kacper Baklarz.

“Kolejny dzień za nami, kolejne kilometry przejechane, dzisiaj mały awans. Motocykle pracują bez zarzutu, opony zmienione na jutro, jesteśmy gotowi do trzeciego dnia rywalizacji.” -  wspomina Aleksander Bracik

Sześciodniówka to prawdziwe enduro. Zawodnicy muszą polegać na sobie i umiejętnościach nie tylko jazdy na motocyklu, ale i jego serwisowaniu. Przepisy zawodów nie dopuszczają jakiejkolwiek pomocy pomiędzy punktami serwisowymi, a w nich, rola mechanika zespołu ograniczona jest do minimum. Jego pomoc sprowadza się do tankowania paliwa, czy wymiany płynów.

Każdego dnia zawodnicy mają 10 minut przed startem i 15 minut po przejechaniu linii mety na serwis. Zdecydowaną większość czynności, w tym choćby wymianę opon muszą przeprowadzić sami.

“Motocykle na Mistrzostwa Świata Zespołów Narodowych enduro są fabrycznie nowe, co minimalizuje ryzyko usterek w tak długich zawodach. Poddane oczywiście są lekkim modyfikacjom silnika, zawieszeń oraz osprzętu, tak by dopasować motocykl pod zawodnika.” - mówi Kamil Narowski, mechanik Kadry Narodowej.

“W czasie zawodów doradzam rozważną jazdę, by nie uszkodzić motocykla, ponieważ nie jest dozwolona wymiana kluczowych elementów, takich jak choćby felgi kół, które łatwo można skrzywić.” - dodaje Narowski.

Przed nami kolejny, trzeci, dzień rywalizacji. Zawodnicy Kadry Narodowej zapowiadają walkę o coraz lepsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

Motocykle: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wójcik Racing Team przed nowym wyzwaniem w MŚ FIM EWC
Motocykliści polskiego Wójcik Racing Teamu rozpoczynają na francuskim torze... więcej
Milan Pawelec rozpoczyna sezon w mistrzostwach świata
17-letni Milan Pawelec już w najbliższy weekend zadebiutuje w ... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
W Mrągowie wystartują Mistrzostwa i Puchar Polski Pit Bike YCF, MRF, Kayo!
Ekscytujący początek sezonu Mistrzostw i Pucharu Polski Pit Bike YCF, MRF,... więcej
Nie żyje Tadeusz Hołubowski
Bardzo smutną informację otrzymaliśmy z Klubu Motorowego "Cisy" z... więcej
Duust Rally Team z punktami w Rajdzie Portugalii
Zawodnicy Duust Rally Teamu, Konrad Dąbrowski i Jean-Loup Lepan, dotarli do mety... więcej
Duust Rally Team solidnie na początku Rajdu Portugalii
Uczestnicy BP Ultimate Rally Raid Portugal mają za sobą dwa z ... więcej
Jeremiasz Wojciechowski w juniorskich mistrzostwach świata Moto3
16-letni Jeremiasz Wojciechowski już w najbliższy weekend rozpocznie... więcej
Duust Rally Team zmotywowany przed rundą w Portugalii
Po krótkim odpoczynku stawka Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych... więcej
Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Polski Związek Motorowy... więcej

Strony

- Archiwum