RMCH 2020: Świetna jazda Polaków

Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz dobrej jazdy i na poszczególnych odcinkach ZR uzyskiwały miejsca w czołówce stawki. 

Na ZR5 Piotr i Natalia Cisowscy jadący Polskim Fiatem 125p zajęli drugie miejsce uzyskując tyle samo punktów co zwycięzca odcinka. Jeszcze lepiej poszło Stanisławowi i Andrzejowi Postawkom na ZR6. Załoga mająca za sobą trzecie miejsce w generalce w edycji 2018 zajęła pierwsze miejsce. 

Niestety na innych odcinkach nie było już tak różowo i w efekcie panowie Postawkowie jadący Zastavą zajmują po sześciu odcinkach 20. lokatę. Spory awans zanotowali Cisowscy, bowiem zajmują już 59. lokatę w generalce. 

Coraz lepiej radzą sobie znani z MPHRR Andrzej Banaś i Rafał Chronowski. Załoga Lancii, debiutująca w RMCH, zajmuje obecnie 68. miejsce. 

Cały czas stabilnie jadą panie Ewa Galińska - Postawka / Anna Postawka, które trzymają się w pierwsze setce (74 miejsce). 

Rajd nie osiągnął jeszcze półmetka, więc każde rozwiązanie jest jeszcze możliwe. W generalce prowadzi Duńczyk Henrik Bjerregaard jadący Fordem Escortem RS2000. Lider ma 260 punktów przewagi nad najlepszą polską załogą. W czołówce jest dość ciasno i jeszcze kilka tak dobrych odcinków w wykonaniu naszych załóg może skutkować awansem nawet o kilkanaście pozycji.   

Pozycje Polakó po ZR6:
20 miejsce - 233 Stanisław Postawka/ Andrzej Postawka Zastava 101 Specjal (1979)
59 miejsce - 111 Piotr Cisowski/ Natalia Cisowska Polski Fiat 125p (1976)
68 miejsce - 199 Andrzej Banaś/ Rafał Chronowski Lancia Beta Montecarlo (1975)
74 miejsce - 232 Ewa Galińska-Postawka/ Anna Postawka Polski Fiat 125p (1976)
261 miejsce - 234 Paweł Stojanowski/Agnieszka Stojanowska Fiat 128 Sport Coupe (1973)

fot. Motoweteran

Share

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
życzyPolski Związek Motorowy - Zarząd Główny 
43 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych odwołany
Uprzejmie informujemy, że z powodu epidemii i mając na uwadze zdrowie i życie... więcej
Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej
XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 06-14.04.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 06.04-09.04.2020 i 14.04–17.04.2020r.... więcej
Nowa wersja konkursu PZM dla kibiców
Drodzy kibice!Ze względu na trudny czas związany z epidemią koronawirusa, jaki... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zmiana daty
W związku z aktualną sytuacją, zarówno w kraju, jak i na świecie, jesteśmy... więcej
#NasiMistrzowie #OurChamps
Kochani! Dobrze wiemy, jak trudny jest to czas dla nas wszystkich i jak wielka... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens