Sprawdź światła 21 listopada z PZM i partnerami

Kampania „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo” ma na celu zwrócenie uwagi kierujących na zagrożenia związane z nieprawidłowym oświetleniem pojazdów. Zwłaszcza jesienią, gdy pogarsza się widoczność, światła pojazdu nabierają szczególnego znaczenia.

Prawidłowe działanie świateł jest uwarunkowane, poza ich ogólnym stanem technicznym, właściwym ustawieniem ich wysokości, prawidłowym rozkładem granicy światła i cienia oraz natężeniem emitowanego światła.

Wymienione elementy często wymagają profesjonalnej oceny i dlatego, w ramach prowadzonej kampanii, odbędą się ogólnopolskie „dni otwarte” na stacjach kontroli pojazdów, funkcjonujących pod patronatem Instytutu Transportu Samochodowego, zrzeszonych w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów, należących do Polskiego Związku Motorowego, jak też na innych stacjach, które zgłosiły chęć uczestnictwa w kampanii.

W dniach 24.10, 7.11 oraz 21.11.2020 r. kierowcy będą mieli możliwość darmowego sprawdzenia świateł pojazdów. Aplikacja Yanosik „doprowadzi” jej użytkowników do najbliższej stacji kontroli wspierającej przedsięwzięcie. Ponadto kampania będzie promowana przez firmę Screen Network, która na swoich ekranach LED, rozlokowanych w całym kraju, wyemituje spot zachęcający do regularnego sprawdzania świateł pojazdu.

W wybranych terminach, policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania kontrolno-prewencyjne, podczas których zwrócą szczególną uwagę na światła pojazdu. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego również będą prowadzić kontrole w tym zakresie.

Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Polski Związek Motorowy, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji, a także Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik oraz firma Screen Network S.A. Czas trwania kampanii – 22.10 – 15.12.2020 r.

Tutaj można pobrać wykaz ponad 1100 stacji diagnostycznych, które biorą udział w kampanii. 

Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

ZMIANY W USTAWIE PRAWO O RUCHU DROGOWYM OD 20.05.2021 r.
W dniu 20 maja br. zgodnie z Ustawą z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy... więcej
FIA Smart Driving Challenge - podróżuj z głową!
Rusza kolejny projekt skierowany do aktywnych i nowoczesnych kierowców, którzy... więcej
Kampania #3500LIVES ma nowych ambasadorów
Dziś rusza nowa odsłona światowej kampanii BRD „FIA-JCDecaux #3500LIVES... więcej
Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych
Przekaż 1% Fundacji PZM
Okres rozliczania dochodów za 2020 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Biuletyn PZM nr 22 - Marzec 2021
Wiosna! A to oznacza zbliżający się sezon oraz pierwszą rocznicę życia w... więcej
Zmarł Aleksander Żyzny
12 marca zmarł w wieku 74 lat dziennikarz motoryzacyjny Aleksander Żyzny. W... więcej

Strony

- Archiwum

Strony