To już koniec ścigania

Ponad 100 zawodników wystartowało w ostatnich w tym sezonie rundach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, jakie odbyły się w dniach 20-21 września na Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski. Praktycznie we wszystkich klasach poznaliśmy już najlepszych kierowców. Tegorocznej rywalizacji nie zakończyli jeszcze zawodnicy Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, którzy w październiku powalczą jeszcze na austriackim Torze Red Bull Ring. W tym samym miesiącu rywalizację zakończą też kierowcy Kia Platinum Cup.

Tymczasem na Torze "Poznań" rozstrzygnęły się losy tytułów w pozostałych klasach. Jeszcze w pierwszym dniu rywalizacji kropkę nad "i" postawił w klasie D4 +3500 Mariusz Miękoś (A. Wielkopolski) jadący lamborghini huracan, wygrywając zdecydowanie piątkowy wyścig. Czwarty tego dnia Maciej Kępka (A. Śląski) w Porsche 911 GT3, w ostatnim wyścigu nie miał już szans aby dogonić Miękosia. Sobotni wyścig wygrał Janusz Szymański (A. Wielkopolski) jadący Porsche 911 GT3 i tym samym uplasował się na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej całego sezonu.

Po piątkowym wyścigu z tytułu mistrzowskiego mógł się też cieszyć Maciej Dreszer (A. Wielkopolski) w klasie DN 2, Jadący Toyotą GT 86 kierowca wygrał rywalizację i miał już bezpieczną przewagę punktową nad Piotrem Kownerem w klasyfikacji sezonu. Aby nie było wątpliwości Dreszer wygrał także sobotni wyścig i przypieczętował mistrzostwo.

Z kolei w klasie Mini Cooper, czyli OMM Super S Cup, Jacek Cichopek wygrywając piątkowy wyścig zapewnił sobie tytuł i potwierdził go w sobotnim wyścigu, ponownie zwyciężając na Torze „Poznań”. W klasyfikacji generalnej za Cichopkiem uplasowali się Jacek Łukaszyk i Bartosz Alejski (obaj A. Wielkopolski). Łukaszyk wyprzedził Alejskiego różnicą 2 punktów!!

Przed ostatnią rundą w klasie DN 3 mistrzem był już Łukasz Janiak (A. Wielkopolski) i nie wystartował w tej rundzie. Zacięta walkę o drugie miejsce stoczyli natomiast Maciej Szkudlarek i Krzysztof Mencel (obaj A. Wielkopolski). Szkudlarek dwa razy dojechał do mety przed Menclem i w klasyfikacji generalnej wyprzedził go różnicą zaledwie 3 punktów.

W Toyota Racing Cup nie do pokonania był w tym sezonie Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski), który wygrał osiem wyścigów (wszystkie, w których startował!) i wywalczył tytuł mistrzowski. Walkę o drugą pozycję wygrał natomiast Jacek Jurecki (A. Krakowski), a trzeci był Tomasz Tomczak (A. Łódzki).

W klasie DN 5 mistrzem już wcześniej został Bartłomiej Mirecki (A. Wielkopolski). Toczyła się jednak walka o drugą pozycję. Tę rywalizację wygrał Łukasz Stolarczyk (A. Wielkopolski), a Szymon Jabłoński (awaria auta w ostatnim wyścigu) uplasował się na trzecim miejscu.

W rywalizacji maluchów, mistrzowskie tytuły „przypieczętowali” Jacek Chojnacki (A. Rzemieślnik) w DN 7-0 oraz Maciej Wielgosz (A. Rzemieślnik) w DN 7-1, którzy wygrali po dwa ostatnie wyścigi.

Ciekawa była rywalizacja w klasie D 4 3500. Pozycji lidera bronił Krzysztof Zagórski (A. Wielkopolski) jadący VW Golfem GTi i to mu się udało. Dwa ostatnie wyścigi wygrała Gosia Rdest (A. Rzemieślnik) w Seacie Leonie, ale z braku startów w dwóch rundach (wygrała sześć wyścigów, w których startowała), w klasyfikacji generalnej straciła do Zagórskiego 8 punktów.

W klasie DN 1, mistrzem już wcześniej został Jakub Szablewski (A. Wielkopolski). Za nim uplasowali się natomiast Aleks Sówka i Maks Sówka (obaj A. Wielkopolski). W klasie DN 4 na starcie zabrakło już nowego mistrza Bartłomieja Madziary (A. Wielkopolski), a Piotr Struzik (A. Wielkopolski) dwoma zwycięstwami zapewnił sobie drugie miejsce w klasyfikacji całego sezonu. Trzeci był Maciej Łaszkiewicz (A. Wielkopolski).

Emocji jak zwykle nie brakowało w 318 IS Cup PL. Przed ostatnią rundą na austriackim torze, liderem klasyfikacji jest Marcin Lempert – 694, który wyprzedza Łukasza Raweckiego – 597 i Artura Lemperta – 582 (wszyscy A. Wielkopolski). W październiku przekonamy się, kto wygra klasyfikację generalną.

Ostatnią rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski zakończył wyścig Endurance, będący jednocześnie memoriałem im. Jana Leśniaka. Tym razem do dwugodzinnej rywalizacji stanęły aż 23 załogi (ukończyło 19). To najlepszy wynik ostatnich lat. Najlepszy okazał się duet Szymański – Lukas, przed Kordeckim i Dziurką oraz Miękosiem i Janoszem. W klasyfikacji sezonu Miękoś z Janoszem wygrali w klasie D4 +3500, Mirecki z Urbaniakiem w klasie D4 3500 oraz Madziara z Grzeleckim w klasie D4 2000. Po ostatnim wyścigu puchary najlepszym duetom wręczała m.in. żona Jana Leśniaka – pani Krystyna.

Na zakończenie ostatniej rundy wszyscy uczestnicy oraz zespoły integrowały się podczas spotkania przy muzyce i grillu. Nadszedł czas odpoczynku, ale też przygotowań do następnego sezonu wyścigowego w 2020 roku.

 

Samochody: 

News

Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej
Memoriał w Wieliczce: Ratajczyk z Szcześniakiem zgarniają wszystko!
Michał Ratajczyk pilotowany przez Jędrzeja Szcześniaka (Skoda Fabia Rally... więcej
Sześć razy w terenie
Długie odcinki specjalne, widowiskowa jazda po bezdrożach, zróżnicowana... więcej
6. miejsce Miko Marczyka i Szymona Gospodarczyka w Rajdzie Węgier
Pierwsza z ośmiu rund tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy ERC... więcej

Strony

- Archiwum