50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego

– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski, organizowanych ongiś przez Automobilklub Krakowski.

-Nasz klub był gospodarzem Rajdów Polski w latach 1959-1974 oraz 1998 i 1999. Począwszy od 1960 r. nasze Rajdy Polski miały prestiżową rangę mistrzostw Europy kierowców bądź producentów, a od 1967 r. były też wliczane do Pucharu Pokoju i Przyjaźni, nieoficjalnych mistrzostw środkowej i wschodniej Europy. W 1973 r. Rajd Polski był rundą rozgrywanych wtedy po raz pierwszy mistrzostw świata producentów – przypomina Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

-Nawiązujemy świadomie do tamtej tradycji, a zarazem dostosowujemy ją do współczesnych wyzwań i tworzymy w ten sposób połączenie historii z nowoczesnością. Od 2012 r. rozgrywamy Rajd Polski Historyczny w trudnej formule zawodów na regularność dla samochodów klasycznych. Od ubiegłego roku RPH zyskał dodatkowe oblicze nowoczesności dzięki temu, że równolegle z nim przeprowadzamy również Rajd Polski Nowych Energii dla samochodów z napędem elektrycznym – wylicza Erwin Meisel, dyrektor zawodów.

-Tegoroczna edycja odbędzie się w terminie 5-8 września. Trasa ma liczyć 945 km po górskich i podgórskich drogach południowej Małopolski; niemal dwie trzecie dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Baza będzie ponownie ulokowana w Wieliczce, a uroczysty start nastąpi z krakowskiego Rynku Głównego. Uczestnicy mają do pokonania malownicze trasy po Jurze Krakowskiej, Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym, Beskidzie Niskim i Beskidzie Makowskim. Końcowa sekcja pierwszego etapu będzie rozegrana nocą – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor 8. RPH.

2. Rajd Polski Nowych Energii jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego cyklu sportowego dla pojazdów elektrycznych. Z kolei ostatni (sobotni) etap 8. Rajdu Polski Historycznego jest wliczany jako trzecia runda Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność. Do 8. RPH są dopuszczone auta wyprodukowane przed końcem roku 1994, ale punkty do MPHRR mogą zdobywać tylko załogi w autach wyprodukowanych przed końcem roku 1990.

Więcej: www.rajdpolskihistoryczny.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl

 

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 

News

Trasa bez tajemnic – mapy Rajdu Śląska 2024
Dwa widowiskowe superoesy – w centrum Katowic i pod ... więcej
VI runda Mistrzostw Polski Rallycross już w najbliższy weekend
Po krótkiej przerwie na Autodrom Słomczyn powraca Rallycross i ... więcej
Damian Litwinowicz czwarty w Mistrzostwach Europy Rallycross
Pierwszy sezon w królewskiej klasie SuperCars i otarcie się o ... więcej
Finał GSMP 2024: ostatnia runda sezonu dla Roberta Sługockiego
14, finałowa Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywna podczas... więcej
Kajetan Kajetanowicz na podium Rajdu Akropolu
Thierry Neuville wygrał Rajd Akropolu, 10. rundę Rajdowych Mistrzostw Świata... więcej
GSMP Szczawne – Kulaszne: nowa trasa, nowe rekordy
Grzegorz Rożalski (Automobilklub Rzemieślnik), który już wcześniej... więcej
60 kierowców kończy w Bieszczadach sezon wyścigów górskich
Komplet 60 zgłoszonych kierowców pojawił się w Sanoku na Odbiorze... więcej
Bieszczadzkie rozstrzygnięcie sezonu wyścigów górskich już w ten weekend!
Podsumowanie sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, podobnie jak rok... więcej

Strony

- Archiwum