Jeziora, lasy i zabytkowe motocykle, czyli 43 Rotor Rajd, III runda motocyklowych MPPZ

Już po raz 43!, Klub Miłośników Weteranów „Rotor” z Olsztyna zorganizował dla pasjonatów zabytkowych motocykli wspaniałe spotkanie wśród malowniczych terenów urokliwej, leśno – jeziorowej krainy. Bazą tegorocznego zjazdu był pod Olsztynecki ośrodek „Waszeta”, leżący w pobliżu największego z jezior tegoż pojezierza – Plusznego. Doskonale rozplanowana baza, wraz z pełnym zapleczem gastronomicznym i noclegowym, oraz serwisowo-parkingowym witała swych gości już w czwartkowe popołudnie.

Chylić trzeba czoła, bowiem biuro zarejestrowało aż 260 motocykli, z których 150 ruszyło w rajdowe szranki! Biorąc pod uwagę, że spora część motocyklistów przybyła na legendarny „Rotor” z osobami towarzyszącymi, dodatkowo z dziećmi, lub znajomymi, śmiało stwierdzam, że opanować na niewielkim stosunkowo terenie pół tysiąca ludzi to ogromne wyzwanie. Tu na pewno pomaga doświadczenie, a tego organizatorom nie brakuje. Profesjonalizmu w kwestii zarówno logistycznej, jak i kwaterunkowej, przy takim ogromie uczestników pozazdrościć może chyba każdy organizator Rund MPPZ.

Sam rajd, bo przecież to dla większości przybyłych na to wydarzenie główny punkt, został zorganizowany wybornie. Pomijam już malowniczość i atrakcyjność terenów. Z technicznego, czysto rajdowego punktu widzenia rozplanowany tak, aby radziły sobie podczas niego bez kłopoty maszyny zarówno z lat 30-tych i 70-tych. Trasa (piątkowa) wynosząca około 150 km, sprawnie przeprowadzane konkurencje nie przysporzyły problemów. Z punktu widzenia historycznego, również niezwykle interesujące doznanie. Tylko wprawne oko pozwoliło wypatrzeć kiedy mija się zatarte już granice Mazur, Warmii, czy tzw. Oberlandu. Ale to gratka na nocne, zimowe wieczory, już poza garażowymi pracami, retrospekcje geograficzne. Tak czy owak z pełnym sercem polecić trzeba. Kto nie był, niech żałuje i za rok przybywa bo warto. O tych co o Rotorze nie słyszeli, nie piszę, bo w środowisku „weterańskim” takich nie ma.

Galeria zdjęć.

Tekst: Daniel Gągol.
Zdj. Organizatorzy i K.D.M. Magnet

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej
XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 06-14.04.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 06.04-09.04.2020 i 14.04–17.04.2020r.... więcej
Nowa wersja konkursu PZM dla kibiców
Drodzy kibice!Ze względu na trudny czas związany z epidemią koronawirusa, jaki... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zmiana daty
W związku z aktualną sytuacją, zarówno w kraju, jak i na świecie, jesteśmy... więcej
#NasiMistrzowie #OurChamps
Kochani! Dobrze wiemy, jak trudny jest to czas dla nas wszystkich i jak wielka... więcej
#zostańwdomu, ale jeśli jedziesz gdzieś samochodem, warto o tym pamiętać
Drodzy kierowcy!Wszyscy doskonale już wiemy, jak prawidłowo myć ręce, czym je... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 18-27.03.2020r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 18-27.03.2020r. Biura Zarządu Głównego... więcej
I runda MPPZ w Stalowej Woli odwołana
Z przykrością informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną... więcej
Retro Carpathia - runda MPHRR - przełożona na październik
Ze względu na panującą sytuację w naszym kraju i mając na uwadze... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens