Polacy na 1000 Miglia USA 2019

Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku wystąpią w 1000 Miglia Warm Up USA 2019. Rajd rozpocznie się w środę 23 października i trwać będzie do soboty 26 października. Impreza zostanie zorganizowana we współpracy z ambasadą Włoch w Waszyngtonie, Alfa Romeo, Chopard, Alitalia i Summit Point Motorsports Park. Wszyscy Panowie w zespole należą do Automobilklubu Beskidzkiego, a cały team reprezentować będzie PZM, Novol i Classic-Group.

Amerykańska edycja 1000 Miglia jest powiązana z legendarnym, włoskim rajdem o tej samej nazwie. Nie jest to pierwsza impreza tego typu w Stanach Zjednoczonych. W tym roku impreza powiększy się zarówno pod względem liczby uczestniczących samochodów, jak i liczby dni z rywalizacją, a zwycięzca zostanie nagrodzony nową nagrodą ufundowaną przez organizatorów nazwaną Coppa USA (Puchar USA).

W rajdzie zapowiedziano dwie podstawowe klasy: 1000 Miglia Era i Post-1000 Miglia Era. Pierwsza klasa będzie otwarta dla samochodów kwalifikujących się do klasycznej wersji 1000 Miglia, zbudowanych w latach 1927–1957, a także znaczących samochodów sportowych i samochodów turystycznych wyprodukowanych w tym samym okresie. Druga klasa będzie przeznaczona dla samochodów sportowych, turystycznych i supersamochodów zbudowanych od 1958 roku do chwili obecnej. Załogi zostaną podzielone na dwie kategorie: nowicjusze i weterani. Weterani będą wybierani na podstawie liczby występów w ostatnich siedmiu edycjach 1000 Miglia. Oprócz Coppa USA (zarezerwowanego dla zwycięzcy klasy 1000 Miglia Era), załogi będą również rywalizować o osiem gwarantowanych zgłoszeń do wyścigu 1000 Miglia w maju 2020 r. Nagrody zostaną rozdzielone między dwóch najlepszych weteranów w każdej klasie (1000 Miglia Era i Post-1000 Miglia Era) oraz dwóch najlepszych początkujących zawodników w każdej klasie.

Zawody zostały podzielone na kilka etapów. Środa 23 października będzie dniem rozgrzewki podczas prób w Summit Point Motorsports Park. Rywalizacja o Coppa USA obejmie ponad 500 mil i rozpocznie się w czwartek 24 października w Middleburgu w Wirginii, a zakończy w sobotę 26 października w Waszyngtonie.

Zdj.: Katarzyna Szatkowska - Marek

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uwaga, konkurs dla kibiców!!! "MOTO KIBIC the best of"
Uwielbiasz ryk silników i zapach spalin? Kochasz  pisk opon, a demon... więcej
Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens