Nowy rekord trasy w Limanowej

Wyjątkowy upał towarzyszył zmaganiom 104 kierowców, którzy pojawili się na starcie 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Dla kierowców klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC ( Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Górskich) sobotnie podjazdy miały charakter treningowy. I właśnie lider klasyfikacji FIA EHC w kategorii  2 (competition) Christian Merli (ITA) był najszybszym zawodnikiem przedpołudniowych treningów, wyprzedzając Guya Demutha (LUX) i trzeciego w drugim podjeździe Fausto Bormoliniego (ITA).

W pierwszym podjeździe treningowym FIA EHC  trzeci był Szymon Łukaszczyk (POL), kierowca z Zakopanego, który w tym sezonie debiutuje w wyścigach górskich

 W podjazdach treningowych GSMP za Łukaszczykiem w czołówce dojeżdżali DUBAI, dawno nie oglądany na trasach wyścigów górskich Andrzej Szepieniec i Michał Ratajczyk. W czasie  tego podjazdu  na trasie wywieszono czerwoną flagę po awarii Waldemara Kluzy, walczącego o utrzymanie prymatu w klasyfikacji generalnej GSMP. Skoda Fabia S 2000 zgasła na trasie, na szczęście awarię udało się usunąć.

Pierwszy podjazd wyścigowy 5 Rundy Górskch Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się bez dłuższych przerw, kilkakrotnie utylizowano rozlany na trasie olej z uszkodzonych silników. Na starcie zabrakło DUBAIA, którego wyeliminowała z wali awaria techniczna. Podjazd padł łupem Szymona Łukaszczyka, który wyprzedził Michała Ratajczyka i Vladimira Vitvera.

Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V) 2:11:733

Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:13:041

Vladimir Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) 2:13:766

Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) 2:13:962

Mariusz Stec ( Ford Fiesta Proto Stecmotorsport)  2:17:585

W drugim podjeździe wyścigowym dominujący dotychczas Łukaszczyk musiał ustąpić Ratajczykowi, na trzecim miejscu znów zameldował się Vitver.

Zwycięzcą 5 Rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, puchar za drugie miejsce odebrał Michał Ratajczyk, któremu do wygranej zabrakło 155 tysięcznych sekundy! Na najniższym stopniu podium stanął Vladimir Vitver.

Szymon Łukaszczyk 4:22:643

Michał Ratajczyk 4:22:798

Vladimir Vitver 4:28:109

Waldemar Kluza 4:28:875

Mariusz Stec 4:34:388

W Grupie A najszybszym kierowcą okazał się Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer Evo VIII)  a w Grupie N tryumfował Karol Krupa ( Mitsubishi Lancer Evo IX), obaj to zawodnicy Borg Warner Racing Team .

Obok zmagań współczesnych aut wyścigowych toczyła się także 5 Runda GSMP Historycznych. Swoją dominację utrzymał lider klasyfikacji Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS), który wyprzedził Marcina Kacperka ( BMW E 30 318 IS) i Wojciecha Myszkiera ( Volkswagen Golf GTI).

29 lipca - niedziela to przede wszystkim podjazdy wyścigowe 9 Rundy FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich oraz 6 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Zawody rozpoczną się o godz. 9.00 podjazdem treningowym GSMP, będącym także wolnym treningiem FIA EHC.

Niedzielny dzień rozpoczął się od decyzji Zespołu Sędziów Sportowych, którzy po rezygnacji Vladimira Vitvera (CZE) z ukończenia zawodów dokonali korekty rezultatów. Tym samym na trzecie miejsce tej rundy awansował lider GSMP Waldemar Kluza.

Christian Merli (ITA, Osella FA 30 Zytek LRM) podczas porannego podjazdu treningowego, rozpoczynającego drugi dzień 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą znów popisał się najlepszym wynikiem w stawce 104 kierowców startujących w imprezie. Jednak dopiero podczas pierwszego podjazdu wyścigowego 9 Rundy FIA EHC pokazał swoje możliwości, zwyciężając podjazd i bijąc swój własny, zeszłoroczny rekord trasy. Od dziś wynosi on 1:51,398. Ze znaczną stratą, za włoskim kierowcą uplasowali się Guy Demuth (LUX, Norma M 20 FC) i Fausto Bormolini (ITA, Reynard K02). Średnia prędkość Merlego na trasie to aż 178 km/h.

Na  podjeździe treningowym wśród zawodników GSMP najszybszy był Michał Ratajczyk (POL Mitsubishi Lancer IX 7 Motorsport), jednak pierwszy podjazd wyścigowy należał znów do najszybszego kierowcy wyścigu, Szymona Łukaszczyka ( Mitsubishi Lancer Evo V). Drugi był Waldemar Kluza (Skoda abia 2000) a trzeci Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO IX Motorsport.

Na trasie trzykrotnie pojawiła się czerwona flaga, po awarii Janusza Jani (POL) i Mateusza Ferugi oraz po kolizji Jacka Madziary (POL).

Podczas drugiego podjazdu wyścigowego znów pojawiła się czerwona flaga – trasę opuścił Maciej Serafin (POL Renault Clio). Znów najszybszy w GSMP okazał się Szymon Łukaszczyk i to do niego należy 6 Runda cyklu. Na miejscu drugim sklasyfikowano Michała Ratajczyka a na trzecim, Waldemara Kluzę. W grupie A najszybszy był Szymon Piękoś, w Grupie N Karol Krupa. Wśród samochodów klasyfikowanych w GSMP Historycznych wszystkie podjazdy zdominował Wojciech Koczeski.

Wszyscy kibice czekali na kolejny przejazd bolidów uczestniczących w wyścigu, klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC. Nieco spadła temperatura, co tworzyło idealne warunki dla kierowców tych aut do osiągania dobrych wyników. Jednak Merli pojechał nieco wolniej, i tak zajmując pierwsze miejsce w podjeździe i Rundzie FIA EHC w kategorii 2 (competition). Miejsce drugie przypadło kierowcy z Luxemburga Guyowi Demuthowi a trzecie doświadczonemu Fausto Bormoliniemu. W kategorii 1 ( Productions) zwyciężył Pierre Courroye (FRA McLaren MP4-12C GT3), kolejne stopnie na podium zajęli Polacy: Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer EVO 10 R 4) i Łukasz Niemiec (Mitsubishi Lancer Evo X).

Kompletne wyniki i więcej Informacji znaleźć można na stronach: wysciggorski.pl , gsmp.pzm.pl 

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Stay&Play: Wielki finał Rocket League coraz bliżej
Projekt ORLEN Stay&Play po kilku tygodniach zespołowych treningów pod okiem... więcej
Fińskie Szutry drugą rundą Motul HRSMP Digital
Rywalizacja w Motul HRSMP Digital nabiera tempa. Uczestnicy wirtualnej... więcej
Zawodnicy ORLEN Team i Grupy Sportowej ORLEN zmierzą się z esportowcami i kibicami w wirtualnym wyścigu
Robert Kubica, Kuba Przygoński, Miko Marczyk – to tylko część zawodników... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej
Finał Oponeo Rallycross Challenge
W niedzielę 17 maja o godzinie 13:00, 36 zawodników, wśród których byli... więcej
77. Rajd Polski w stulecie narodowego klasyka
(14.05.2020) Polski Związek Motorowy, organizator 77. Rajdu Polski podjął... więcej
Klasyczna Skoda na trasach Motul HRSMP
Czy już wkrótce na trasach Motul HRSMP zobaczymy rajdową Skodę, która niegdyś... więcej
Sportowcy wspierani przez PKN ORLEN dołączają do wirtualnej rywalizacji
PKN ORLEN wykorzystuje przerwę w organizacji wydarzeń sportowych na stworzenie... więcej
MPDM - wirtualny rallycross, prawdziwa rywalizacja
Pandemia COVID-19 zatrzymała niemal cały sportowy świat. W sytuacji, w której... więcej

Strony

- Archiwum