7. Rajd Polski Historyczny oraz 1. Rajd Polski Nowych Energii za nami! (galeria)

7. Rajd Polski Historyczny został rozegrany w międzynarodowej odsadzie z udziałem 31 załóg z Austrii, Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Luksemburga, Łotwy, Polski, Rumunii, Węgier i Włoch. Zawodnicy jechali w historycznych autach wyczynowych nie młodszych, niż z roku produkcji 1990; najstarszy Austin Healey Sprite miał 60 lat!

Tegoroczna edycja RPH liczyła 1351 km po górskich i podgórskich drogach na południu Małopolski; niemal 60 procent trasy stanowiły próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Na rajd składały się cztery etapy, prowadzące z Krakowa po Jurze, a potem z Wieliczki w rejon Gorlic, Bukowiny Tatrzańskiej i Suchej Beskidzkiej. Krótsze dystanse dotyczyły uczestników rozgrywanego równolegle 1. Rajdu Polski Nowych Energii (7. runda cyklu E-Rally  Regularity Cup FIA, nieoficjalnych mistrzostw świata) dla 9 załóg, startujących w samochodach elektrycznych najnowszej generacji.

W 7. Rajdzie Polski Historycznym całe podium zajęły krajowe załogi. Triumfowali Marcin i Mateusz Stryczakowie w Porsche 911 (491 punktów). Kolejne miejsca przypadły w udziale Robertowi Burchardowi i Karolowi Jaskłowskiemu (Fiat 124 Spider, 666 p.) oraz Danielowi i Mateuszowi Surmaczom (Ford Sierra Coupe, 871 p.). Tylko dwóch punktów do podium zabrakło najlepszej załodze zagranicznej – Christianowi Crucifixowi i Josephowi Lambertowi z Luksemburga (Porsche 911). Sklasyfikowano łącznie 23 załogi.

W 1. Rajdzie Polski Nowych Energii najlepsi okazali się Artur Prusak z Łukaszem Nytko (Volkswagen e Golf, 5540 p.); kierowca jeździ z licencją francuska, pilot – z kanadyjską. Na drugiej lokacie francuska para Didier Malga/Anne Bonnel (Renault Zoe, 8660 p.). Trzecia pozycja dla załogi Artur Burtan/Jacek Stróż (Fiat 500 e, 12 270 p.).

Impreza została zorganizowana przez działaczy Automobilklubu Krakowskiego w jubileuszowym roku 110-lecia istnienia tego zasłużonego stowarzyszenia. Dyrektorem rajdu był Erwin Meisel, a jego zastępcami Grażyna Hołojuch oraz Bogusław Sajdak.

Szczegółowe wyniki:

http://www.rajdpolskihistoryczny.pl/wp-content/uploads/2018/09/Kopia-Lista_RPH_Generalka.pdf

http://www.rajdpolskinowychenergii.pl/wp-content/uploads/RPNE-wyniki.pdf

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Columna Medica Baja Poland - najtrudniejszy i najważniejszy rajd w sezonie
Światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta - to nas czeka na... więcej
Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia: emocje gwarantowane
Mimo, iż starty bolidów na trasie Sopot – Gdynia są od lat motorsportową... więcej
Najszybsi kierowcy wyścigowi powracają nad morze
Grand Prix Sopot Gdynia od początku istnienia imprezy cieszyło się sporą... więcej
Luty i Celiński zwyciężają w Rzeszowie czwarty raz z rzędu! (Motul HRSMP)
Zmagania załóg w historycznych samochodach rajdowych na Podkarpaciu dobiegły... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: czwarty raz Grzyba
Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) wygrali Marma 31. Rajd... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: Grzyb i Binięda prowadzą po I etapie
Dwukrotny mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo), pilotowany... więcej
Szkolenie na licencję RN, 13-14.08.2022 r., Świdnica
PROGRAM kursu na licencję RN organizowanego przez Global Sport1. Termin:13-14.... więcej
KAMENA RALLY TEAM CZEKA NA WĘGIERSKIE OESY
Po raz trzeci w karierze zespół Kamena Rally Team weźmie udział w Hungarian... więcej

Strony

- Archiwum