II Rajd Trzech Koron - Szwedzi i przyjaciele - relacja

Kręte drogi Warmii i Mazur wijące się pośród łąk, lasów i jezior, malownicze miasteczka o krzyżackim rodowodzie były w ubiegły weekend areną zmagań podczas II Rajdu Trzech Koron.

16 szwedzkich klasyków wyruszyło na dwudniową trasę o długości ok. 180 kilometrów wiodącą m.in. przez Lidzbark Warmiński, Świętą Lipkę i Reszel.

Po drodze były do wykonania zadania na trasie (m.in. rozpoznanie zdjęć przydrożnych kapliczek, z których słyną tutejsze drogi).

Załogi rozwiązywały też quizy dotyczące szwedzkiej motoryzacji, rajdów samochodowych, piosenki, wynalazków, sportowców i kuchni.

W bazie rajdu, która mieściła się w malowniczym Dworek Romanowski​ w Sułowe, przeprowadzono próby sportowe (dwuetapowa jazda na regularność - próba "garażowa" i slalom) i OTJ (należało przejechać odcinek równy trzem obrotom koła), w których zwyciężyli Adrian i Mateusz Urbańscy (Volvo Amazon '66).

Konkurs elegancji o Puchar Burmistrza Lidzbarka i nagrodę Hotelu "Krasicki" (voucher na weekendowy pobyt) odbył się na deptaku pod Wysoką Bramą a dekoracja zwycięzców (Tomasz Podkowiński / Aleksandra Dąbrowska, SAAB 96 V4 '68) nastąpiła na dziedzińcu Zamku Biskupów Warmińskich przy Hotelu "Krasicki".

Klasyfikację BRD pod patronatem firmy ubezpieczeniowej Aviva (test z przepisów ruchu drogowego, kontrola obowiązkowego wyposażenia samochodu z zakresu bezpieczeństwa, tajne kontrole przestrzegania przepisów na trasie - pasy, kierunkowskazy, STOP) wygrali Marcin i Agnieszka Gabrowscy wraz z Asią i Julią (SAAB 96L '76).

Na zamku w Reszlu organizatorzy sprawdzili znajomość części zamiennych do szwedzkich klasyków podczas tradycyjnej "macanki". Zwiedzając miasto należało też wykonać "słodkie zadanie" polegające na odnalezieniu oznaczonej plakatem rajdu cukierni "Dolce Vita" (bodaj najlepsza w tej części Polski!), zamówieniu kawy, ciastka lub lodów i uzyskaniu pieczątki do karty drogowej.

Nie zapomniano też o dzieciach, które 1 czerwca obchodziły swoje święto - rywalizowały w quizie dotyczącym twórczości Astrid Lindgren.

Klasyfikację generalną wygrała dwupokoleniowa załoga Tomasza (syn - kierowca) i Wojciecha (ojciec - pilot) Szwejkowskich jadąca SAAB-em 99 z 1984 roku. W nagrodę otrzymali zaproszenie na weekend w Dworku "Romanowski". Na podium znaleźli się również panowie Urbańscy (Amazon) oraz Mirek i Alina Walczak (Volvo 480).

Organizatorzy dziękują sponsorom rajdu: firmie ubezpieczeniowej AVIVA, Motulowi (ufundował nagrody - oleje przeznaczone do klasyków dla zwycięzców oraz akcesoria motoryzacyjne dla wszystkich załóg) oraz Grand Prix Original.

Szczególne podziękowania za pomoc i zaangażowanie składamy burmistrzowi Lidzbarka Warmińskiego Panu Jackowi Wiśniowskiemu oraz Pani Kasi Radulewicz​ z urzędu miasta.

Patronami medialnymi byli Magazyn Classicauto​ (ufundował prenumeraty pisma, które zostały rozlosowane wśród uczestników) oraz olsztyński magazyn lifestyle'owy MADE IN Warmia & Mazury​

Autorzy zdjęć: fot. Marcin Gabrowski​, Rafał Szwejkowski​, Adrian Uronski​, Bartłomiej Kossowski​, Marek Wilanowski​, Hubert Szymański​, Uscinowicz Photo (obszerna galeria na fanpage’u FB saab-gt.pl)

Galeria zdjęć na PZM.pl

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens