Relacja ze Zdrowotel Rajdu - I rundy motocyklowych MPPZ

W ubiegły weekend (19 - 22.04.2018r.) w Łebie oraz Lęborku odbyła się I Runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych – Motocykle „Zdrowotel Rajd”, na pięknej trasie prowadzącej przez malownicze nadmorskie krajobrazy znalazło się blisko 50 zabytkowych motocykli, których data produkcji sięgała nawet lat 20-30 ubiegłego wieku. Ponad 120 kilometrowa trasa, którą musieli pokonać uczestnicy rajdu zapewniała niesamowite widoki, a punkty sprawności oraz techniki jazdy wiele wyzwań; wolna jazda, kierowanie wyjątkowo wymagającą taczką, test wiedzy o ruchu drogowym czy próba górska, to tylko nieliczne wyzwania na dwu – dniowej trasie rajdu.

Na podium w klasyfikacji ogólnej stanęli Jerzy Szymiczek (3 miejsce) jadący na Hondzie CB 250, Waldemar Drabik (2 miejsce) na Sokole 600 RT, oraz Marcin Lisowski (1 miejsce) przemierzający malownicze trasy na Junaku M10 z 1965 roku.

W kolejnych kategoriach na podium stanęli:
Motocykle pre 45:
III miejsce – Piotr Tubilewicz, Sokół 1000
II miejsce - Artur Węglar, Miele 100
I miejsce – Waldemar Drabik, Sokół 600RT.

Motocykle post 45:
III miejsce – jedyna amazonka, Joanna Woziońska, MZ RT 125,
II miejsce – Marcin Lipiński, Jawa 250,
I miejsce – Tomasz Struzik, BSA B31.

Motocykle post 60:
III miejsce – Piotr Wojdyga, SHL M11,
II miejsce – Wojciech Pietras, K 750M
I miejsce – Marcin Lisowski, Junak M10.

Motocykle post 70:
III miejsce – Paweł Jońca, BMW,
II miejsce – Roman Kapłunow, Yamaha SR 500,
I miejsce – Jerzy Szymiczek, Honda CB250.

Poza głównymi nagrodami przyznaliśmy także parę mniejszych, ale równie ważnych nagród i wyróżnień:

Najstarszy uczestnik zlotu – Tomasz Strudzik,
Najmłodszy uczestnik zlotu – Jakub Woziński,
Amazonka oraz osobowość zlotu – Joanna Wozinska,
Najlepszy nawigator (nagroda przyznana za niekonwencjonalne podejście do konkurencji dmuchania łódki) – Dominik Ścigała,
Pechowiec zlotu – Marek Zdrojewski
Pechowiec zlotu – nagroda specjalna – Maciej Dobrosielski,
Najdalsza trasa – Robert Piętka,
Nagroda specjalna biura zlotu za najlepszą bajerę – Bajadera zlotu- Paweł Oleszek, Paweł Oleszek,

Nagrody przyznawaliśmy także w kategoriach najlepszy góral (a trasa w tym roku była ciężka) oraz w konkursie elegancji.

Najlepszy góral:
III miejsce – Joanna Wozińska,
II miejsce – Piotr Brodzik,
I miejsce – Waldemar Drabik.

Konkurs elegancji:
III miejsce – Krzysztof Podraska,
II miejsce – Marcin Lisowski,
I miejsce – Piotr Tubilewicz.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uwaga, konkurs dla kibiców!!! "MOTO KIBIC the best of"
Uwielbiasz ryk silników i zapach spalin? Kochasz  pisk opon, a demon... więcej
Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens