Motozłaz po raz szósty

W dniach 2 - 5 sierpnia odbył się kolejny, szósty już "Motozłaz Lubartowski". Impreza była jednocześnie V Rundą Motocyklowych Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych.

To znane i lubiane w środowisku miłośników leciwych jednośladów przedsięwzięcie odbyło się za sprawą Federacji Zmotoryzowanych, która po raz kolejny udowodniła, że warto spędzić sierpniowy weekend na gościnnej ziemi lubartowskiej. I choć historia "Motozłazu" nie jest jeszcze zbyt długa, to śmiało można użyć określenia, że rzeczony ZŁAZ już stał się kultowym spotkaniem motocyklistów - weteraniarzy. Kto nie był, powinien poważnie rozważyć termin w swoim przyszłorocznym kalendarzu imprez i koniecznie tu zawitać. Kto już miał przyjemność korzystania z uroków tego rajdu wie doskonale o czym mowa. Świetnie rozplanowany rozkład jazdy, czyli długość tras do ich stopnia trudności, oraz możliwości pojazdów którymi poruszają się zawodnicy, przejrzystość itinerera i moc krajoznawczych i historycznych atrakcji to tylko "techniczna", jakże istotna składowa ogółu pozytywów tej imprezy. Do tego mnóstwo, drobiazgów umilających szranki : poczęstunki na trasie, wizyty w muzeach i regionalnych izbach pamięci, ciekawe konkurencje nie powodujące zbędnych przestojów, słowem wszystko to na co liczy każdy kto upodobał sobie rajdy z półki MPPZ. To dla ciała (kierowcy i motocykla naturalnie).
Dla duszy, co równie, albo jeszcze ważniejsze to przyjacielska atmosfera, powodująca mimo dużej liczby uczestników wrażenie pobytu w kameralnym, drobnym
gronie najbliższych. Od startu do mety i w trakcie popasu w ciepłych wodach pobliskiego jeziora Firlej spotykałem (już podczas kolejnej mojej edycji) same uśmiechnięte twarze i tylko pozytywne głosy. Kto bywa, potwierdzi. Niezdecydowani i niedowiarki niechaj przyjadą i sami zaznają Motozłazowych radości rajdowych.

Tekst: Daniel Gągol
 

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens