Sobota na torze Silverstone

Pierwszy dzień zmagań na torze Silverstone polska załoga Aston Martina uznała za udany. Przede wszystkim udało się ukończyć wszystkie wyścigi, samochód wytrzymał trudy imprezy, z każdym kolejnym startem nasi poprawiali swoje czasy.

Aby zostać dopuszczonym do wyścigu należało zaliczyć sesję kwalifikacyjną, która trwa 15 min, minimum do przejechania to 3 okrążenia. W sobotę czerwony Aston Martin na krakowskich numerach brał udział w kilku wyścigach.

Pierwszy z nich to 30 minut jazdy z obowiązkiem zjazdu do boksu na wymianę jednej świecy (symboliczny pit stop). Jak powiedział Bartosz Balicki (członek ekipy): - 30 minut jazdy na torze w pełnym słońcu samochodem z lat 30 z prędkością średnią 100km/h jest przyjemne, ale wyczerpujące. W tym wyścigu Marian Stoch zajął dobre 9 miejsce.

Następny był wyścig na 5 okrążeń ze startem handy-cup, zawodnicy starują po kolei w odstępach czasowych - najsłabsi na początku, najlepsi na końcu. Wyścig polega na tym aby uzyskać jak najlepszą pozycję, starając się wyprzedzić słabych zawodników przed sobą ale jednocześnie nie dać się wyprzedzić lepszym. Tutaj Aston Martin z Polski zajął 19 miejsce.

Polska załoga startowała też w zwykłych wyścigach po 15 min ze startu tradycyjnego. Frekwencja podczas wszystkich wyścigów była spora. Samochody biorące udział w imprezie to typowe samochody sportowe- z lat 20., 30. i 40. bardzo dobrze przygotowane technicznie, z którymi trudno jest nawiązać równą walkę szczególnie samochodem nie do końca nadającym się do wyścigów.

Poza Formułą Vintage odbywały się także wyścigi historycznych samochodów typu Grand Prix, gdzie można było zobaczyć w akcji formuły z lat 50., 60., 70. i 80. - w sumie ponad sto samochodów.

To nie koniec atrakcji. Przy okazji wystartowały także wyścigi marki Morgan i Frazer Nash, w której również zanotowano ponad sto samochodów w każdej klasie.

W sumie można było podziwiać, razem z samochodami, które przyjechały na pokaz (nie brały udziału w wyścigach), około 1000 przepięknych pojazdów.

 

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens