Gwiazdy jednoczą się wspierając kampanię na rzecz zmniejszenia liczby wypadków śmiertelnych na drogach

Gwiazdy ze świata sportu i showbiznesu zebrały się, aby wesprzeć międzynarodową kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach, zainicjowaną przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), organ zarządzający Formuły 1, który reprezentuje także 245 kluby sportowe i kluby mobility na całym świecie, w tym również Polski Związek Motorowy.

Według danych ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), na drogach całego świata każdego dnia ginie 3500 osób, a aż 500 z nich to dzieci. Ponad 1,25 miliona ludzi umiera co roku w wypadkach i niedługo wypadki drogowe prześcigną AIDS jako przyczynę największej liczby zgonów.

Pharrell Williams, Rafael Nadal i Fernando Alonso należą do grona celebrytów, którzy namawiają ludzi do większej ostrożności podczas jazdy samochodem, poprzez slogany takie jak np.: „nie pisz, kiedy prowadzisz” czy „zapnij pasy”.

Zdjęcia gwiazd pojawiły się w 70 krajach na świecie, również w Polsce, w ramach kampanii billboardowej, która jest prowadzona przy wsparciu firmy reklamowej zewnętrznej, JCDecaux.

To już drugi rok trwania kampanii. Pierwszy billboard został odsłonięty 10 marca 2017 roku na Place de la Concorde w Paryżu. Na znak globalnego poparcia inicjatywy, dygnitarzami biorącymi udział w inauguracji byli: Zeid Ra'ad Al Hussein, Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych ds. Praw Człowieka, Violeta Bulc, Europejska Komisarz ds. Transportu, Anne Hidalgo, Burmistrz Paryża i Przewodnicząca C40.

Poprzez hasło “Sign up, stay safe, save lives” („Podpisz się, bądź bezpieczny, ratuj życie”), kampania zaprasza do podpisania 10-punktowego manifestu (www.fia.com/3500lives), który wzywa wszystkie rządy do priorytetowego traktowania bezpieczeństwa drogowego i wprowadzenia skutecznego prawodawstwa w zakresie kluczowych czynników ryzyka na drogach oraz do wspierania lepszej infrastruktury i bezpieczniejszych pojazdów.

Jean Todt, Prezydent FIA, który jest również Specjalnym Wysłannikiem Sekretarza Generalnego ONZ ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, stwierdził, że rządy mają do odegrania kluczową rolę w walce z ciągłym wzrostem liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. „Osoby indywidualne mogą zrobić tylko tyle. To rządy ponoszą główną odpowiedzialność za wprowadzenie środków ukierunkowanych na osiągnięcie Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ, jakim jest zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach na świecie do roku 2020.”

Strona internetowa kampanii: www.fia.com/3500lives

Zdjęcia gwiazd z hasłami w języku polskim: https://www.pzm.pl/3500-lives

# kampanii: #3500LIVES

Słowa kluczowe: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Biuletyn PZM - Lipiec 2018
Drodzy Czytelnicy! Okres wakacyjny to szczyt sezonu w sportach motorowych... więcej
Ogromne zainteresowanie I serią wakacyjnej akcji "Pierwszy krok w kartingu"
Ruszył jedyny taki w Polsce realizowany program, w którym bezpiecznie i... więcej
Podsumowanie I etapu konkursu dla młodych kierowców
Ponad 1300 osób wzięło udział w pierwszym etapie pierwszej edycji konkursu... więcej
Akcja „Senior na drodze. Jestem świadomy – będę bezpieczny”
28 czerwca 2018 r. minister infrastruktury, przewodniczący Krajowej Rady... więcej
4. Warszawski Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za nami
Warszawski Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to tydzień pełen imprez o... więcej
Tramwaje Warszawskie: „Odłóż smartfon i żyj”
Ruszyła X edycja kampanii "Bądźmy Razem Bezpieczni", organizowanej... więcej
Olaf odjechał skuterem
Zakończyła się tegoroczna edycja projektu „Od Skutera do Harleya”.... więcej

Strony

- Archiwum