Po raz szósty w Mińsku Mazowieckim

Już po raz szósty Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski zorganizowała Rajd po Ziemi Mińskiej. Impreza była II rundą Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM. Jak zwykle organizatorzy stanęli na wysokości zadania. Rajd wypadł znakomicie. Nie był ani za trudny, ani za łatwy. Uczestnicy odwiedzili Mrozy, gdzie odbyły się próby sprawnościowe (w tym jedna na zdezelowanym rowerze) oraz Kotuń. W Kotuniu umiejscowiono tradycyjny na mińskich rajdach labirynt. Labirynt to pomysł na nowy zapis przejazdu trasy wymyślony przez organizatorów rajdu. Przypomina trochę choinkę, ale jest łatwiejszy w obsłudze. Drugą atrakcją w Kotuniu była wizyta w miejscowym muzeum pożarnictwa. Wśród wielu sprzętów i gadżetów wyróżnić warto imponującą kolekcję zabytkowych motopomp oraz unikalnego Bedforda z nadwoziem wykonanym w Sanoku.

Oczywiście między Mińskiem, Mrozami i Kotuniem była jeszcze malownicza trasa. Ponad 100 kilometrów nas nie znudziło – po drodze były pytania turystyczne, zdjęcia samochodów do rozpoznania na drzewach i wpisania do krzyżówki oraz kilka punktów kontroli przejazdu z oryginalnymi zadaniami. Wielu załogom podobał się punkt z modelami samochodów, które za pomocą magnesów należało zaparkować przy kartkach z latami produkcji.

Wśród pojazdów przybyłych na rajd warto wyróżnić obecność aż 4 samochodów marki Renault, 2 Austiny oraz DKW F5 i motocykl Sokół 600.

Wyniki:
Klasa Pre1955
1. A. Węgler / K.Węgler - DKW F5 - Moto Auto Klub
2. K.Pawłowski / P.Sidorowicz - Austin 8 - AK Polski
3. M.Chrzanowski / E.Kozioł-Chrzanowska - Austin A125 Sheerline - AK Polski
Klasa Pre1975
1. P.Pietras / J.Pietras - Mercedes 180D - AK Polski
2. P.Janicki / A.Janicka - Volvo Amazon - AK Polski
3. P.Maliszewski / A.Maliszewska - Syrena 102 - AK Polski
Klasa Post1975
1. M.Bień / M.Biernacki - Simca 1100 - AK Polski
2. M.Kossowska / B.Kossowski - Polski Fiat 125p - AK Polski
3. Michał Leśniewski / P.Starewicz - Renault 5 - AK Polski

Motocykle:
Pre 1955: 1. M. Cichocki  - Sokół 600 - Magnet
Pre1975:  1. P. Wojdyga - SHL M11 - Magnet
Post1975: 1. K.Kupiec - Honda - NZ

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens