Persony z gratami - relacja z rundy MOWPZ PZM

W niedzielę na łące w Gassach, tuż przy promie w kierunku Karczewa, spotkały się pewne persony z gratami. Ogółem załóg było ponad 50. Kilka w nowych samochodach, gdyż rajd, oprócz rundy okręgowej dla zabytków, był także rundą turystyczną.

Organizatorzy przygotowali dla zawodników około 100 km przepięknej trasy. Jechaliśmy poprzez pola, lasy i wioski wokół Konstancina i Góry Kalwarii. Oprócz asfaltów jeździliśmy także po szutrach, bruku, płytach i innych dziwnych powierzchniach. Mimo ciężkiego terenu nasze pojazdy dały radę. Dajmy na to dla takiego Austina z 1946 roku to normalne drogi, na których wreszcie poczuł się jak za młodych lat. Trzeba przyznać, że sady w okolicach Warki, Chynowa i Czerska tworzą świetny klimat. Było bardzo ładnie i sielsko, a itinerery oraz zadania na trasie nie pozwoliły nam się nudzić.

No właśnie. Itinerery okazały się dużą niespodzianką. Sytuacje złośliwie schowano w łamigłówkach. Wszyscy, którzy zobaczyli materiały rajdowe po raz pierwszy mieli problemy z oddychaniem, a ich oczy chciały wyskoczyć z czaszki. Okazało się, że zapis tylko pozornie jest skomplikowany, a odczytanie itinerera nie sprawił nikomu problemu.

Na trasie należało spisywać tablice AP, odnaleźć zdjęcia (m. in. świetny wiatrak z Linina) oraz wykonywać zadania na „żywych” punktach kontroli przejazdu. Na jednym z nich trzeba było odgadnąć marki automobili z książki pana Rostockiego, na innym rozpoznać liczniki youngtimerów, a na innym nazwać narzędzia pszczelarza. Po drodze należało zwiedzić zamek w Czersku. Miłym akcentem kończącym rajd było przepłyniecie Wisły promem.

Próby SZ odbyły się w Chynowie na terenie kolejowym. Miejsca wystarczyło na dwie ciasne próby. Samochody ze skrętem Kamaza miały ogromne problemy. A piasek na betonowych płytach nie pomagał i kilka załóg wyjechało trochę poza trasę na tory ukryte w krzakach. DKW przejechało przez przeszkody bez szwanku, ale nowa Honda już nie.

Ogółem rajd zaliczamy do bardzo udanych, a i połączenie imprezy z turystami też zdało egzamin. Mamy nadzieję, że ekipa Huberta, Agi i Maćka zrobi jeszcze niejedną imprezę. Najbliższa okazja to rajd w Pułtusku 29 lipca. Będziemy was informować – tam też będzie pięknie.

Wyniki turystyczne bez podziału na roczniki aut.

Galeria zdjęć

fot. Paweł Starewicz

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

2 Miński Rajd Motocyklowy - relacja
W miniony weekend miński Klub Dawnych Motocykli Magnet zorganizował po raz... więcej
VII runda MPPZ (motocykle) VI runda Ziemi Obiecanej
Stowarzyszenie Motocykl Moje Hobby zaprasza na VII rundę MPPZ (motocykle) VI... więcej
VIII Miński Zlot Pojazdów Zabytkowych WARKOT 2018 - relacja
Po raz ósmy, tym razem 9 września Klub Dawnych Motocykli Magnet wraz z Muzeum... więcej
Hydrozagadka na Warszawskim
W miniony weekend odbył się 39. Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych, ostatnia... więcej
39. Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Warszawskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, ostatniej rundy MPPZ... więcej
2. Miński Rajd Motocyklowy - zaproszenie
Miński Rajd Motocyklowy jest XII rundą Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów... więcej
ZMIANA TERMINU PRZYJMOWANIA ZGŁOSZEŃ - 64 Rajd Wsły VI runda MPHRR
Zmianie ulega punkt programu rajdu - zakończenie przyjmowania zgłoszeń było; 7.... więcej
39 Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski ma zaszczyt zaprosić na 39... więcej
45. Poznański Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Zdjecia z 45. Poznańskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, który odbył się w dniach... więcej
7. Rajd Polski Historyczny oraz 1. Rajd Polski Nowych Energii za nami! (galeria)
7. Rajd Polski Historyczny został rozegrany w międzynarodowej odsadzie z... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Krotki film z 55 Rajdu Barbórka. Autor: Sebastian Czerwiński / Automobilklub Polski

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens