Tydzień do Rajdu Polski Historycznego

Już 7 września rozpocznie się Rajd Polski Historyczny czyli najważniejsza regularnościowa impreza w Polsce. Rajd jest eliminacją FIA Historic Regularity Rallies, a także jedyna rundą Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność z najwyższym współczynnikiem 2.
Etap pierwszy rozpocznie się uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojadą do Rudawy i Gotkowic. Między tymi miejscowościami rozpoczną rywalizację, pokonując dwa pierwsze odcinki RT. Trzeci odcinek poprowadzi z Racławic do Miękini, a ostatni tego dnia z Woli Filipowskiej do Cholerzyna. Etap zakończy się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228km, w tym 143km odcinków RT, z których najdłuższy liczyć będzie 44,3km, najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Drugiego dnia rajdu rywalizacja rozpocznie się w Lusinie, na starcie RT5, który poprowadzi do Zakliczyna. RT6 to trasa Krzyworzeka-Grabie. Po tym odcinku zawodników czeka chwila przerwy w Łapanowie. Kolejne odcinki poprowadzą przez miejscowości Tarnawa-Młynne (RT7), Zamieście-Łącko (RT8) i Ochotnica Górna-Szlembark (RT9). Kolejna chwila przerwy czekać będzie w Bukowinie Tatrzańskiej. Ostatnie trzy próby tego dnia to RT10 i RT11 (Bukowina Tatrzańska-Biały Dunajec-Bystre), RT12 (Czarny Dunajec-Raba Wyżna) i RT13 (Kasinka Mała-Osieczany). Dzień ponownie zakończy się w hotelu Soray w Wieliczce. Zawodnicy pokonają 360km (w tym 201km prób RT, z których najdłuższa liczyć będzie 33,4km, najkrótsza 9,3km).

Ostatni dzień to ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47km. Najpierw RT14 (Gorzków-Winiary) i RT15 (Marszowice-Leszczyna) oraz przerwa w Czchowie. Tam rozpocznie się RT16 prowadzący do Michalczowej. RT17 poprowadzi z miejscowości Podole-Górowa do Piątkowej. Po tym odcinku kolejna przerwa w Nowym Sączu. Kolejne odcinki to RT18 (Wysokie-Zbludza), RT19 (Zalesie-Zamieście), RT20 (Młynne-Trzciana) i ostatni odcinek – RT21 (Ubrzeż-Stadniki). Po zakończonej rywalizacji i przejechaniu w sumie 952km (w tym 594km prób RT) zawodnicy udadzą się do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, gdzie czeka meta rajdu.

Share

News

9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens