Tydzień do Rajdu Polski Historycznego

Już 7 września rozpocznie się Rajd Polski Historyczny czyli najważniejsza regularnościowa impreza w Polsce. Rajd jest eliminacją FIA Historic Regularity Rallies, a także jedyna rundą Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność z najwyższym współczynnikiem 2.
Etap pierwszy rozpocznie się uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojadą do Rudawy i Gotkowic. Między tymi miejscowościami rozpoczną rywalizację, pokonując dwa pierwsze odcinki RT. Trzeci odcinek poprowadzi z Racławic do Miękini, a ostatni tego dnia z Woli Filipowskiej do Cholerzyna. Etap zakończy się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228km, w tym 143km odcinków RT, z których najdłuższy liczyć będzie 44,3km, najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Drugiego dnia rajdu rywalizacja rozpocznie się w Lusinie, na starcie RT5, który poprowadzi do Zakliczyna. RT6 to trasa Krzyworzeka-Grabie. Po tym odcinku zawodników czeka chwila przerwy w Łapanowie. Kolejne odcinki poprowadzą przez miejscowości Tarnawa-Młynne (RT7), Zamieście-Łącko (RT8) i Ochotnica Górna-Szlembark (RT9). Kolejna chwila przerwy czekać będzie w Bukowinie Tatrzańskiej. Ostatnie trzy próby tego dnia to RT10 i RT11 (Bukowina Tatrzańska-Biały Dunajec-Bystre), RT12 (Czarny Dunajec-Raba Wyżna) i RT13 (Kasinka Mała-Osieczany). Dzień ponownie zakończy się w hotelu Soray w Wieliczce. Zawodnicy pokonają 360km (w tym 201km prób RT, z których najdłuższa liczyć będzie 33,4km, najkrótsza 9,3km).

Ostatni dzień to ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47km. Najpierw RT14 (Gorzków-Winiary) i RT15 (Marszowice-Leszczyna) oraz przerwa w Czchowie. Tam rozpocznie się RT16 prowadzący do Michalczowej. RT17 poprowadzi z miejscowości Podole-Górowa do Piątkowej. Po tym odcinku kolejna przerwa w Nowym Sączu. Kolejne odcinki to RT18 (Wysokie-Zbludza), RT19 (Zalesie-Zamieście), RT20 (Młynne-Trzciana) i ostatni odcinek – RT21 (Ubrzeż-Stadniki). Po zakończonej rywalizacji i przejechaniu w sumie 952km (w tym 594km prób RT) zawodnicy udadzą się do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, gdzie czeka meta rajdu.

Share

News

Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens