Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

Share

News

V Rajd Ziemi obiecanej - relacja z ostatniej rundy MPPZ
W weekend 22 - 24 września br., Stowarzyszenie „Motocykl Moje Hobby... więcej
V Rajd Ziemi Obiecanej - galeria zdjęć
Zdjęcia z VI rundy motocyklowych MPPZ.fot. organizator
Sukces Poloneza na Bałkanach
We wrześniu FSO Polonez 2000 przypomniał wszystkim, że był kiedyś sprawną... więcej
Światowid 2017 - ostatnia runda MOWPZ
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki oraz Pojazdów Zabytkowych... więcej
Retro Prząśniczka z Żubrem
Od kilku lat na jesień klub Classic Cars Łódź organizuje rajd turystyczny pod... więcej
Retro Prząśniczka - Pogoń za Żubrem 2017 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z rajdu zorganizowanego przez Classic Cars Łódź pod nazwą "... więcej
IV Jesienny Rajd Pojazdów Zabytkowych
Automobilklub Wielkopolski zaprasza na IV Jesienny Rajdu Pojazdów Zabytkowych w... więcej
Trzy rajdy w jednym czyli Rajd Wisły
W miniony weekend odbył się 63. Rajd Wisły. Na malowniczych, choć osnutych mgłą... więcej
63. Rajd Wisły - VII runda MPHRR - galeria zdjęć
Zdjęcia z VII rundy MPHRR, która odbyła się w ramach 63. Rajdu Wisły w dniach... więcej
Zmarł Marek Furmanowski
Z głębokim żalem i smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Kolegi Marka... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Film z rundy MPPZ w Częstochowie.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens