Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

Share

News

PZM INFO radzi
Szczyt wakacyjnych wyjazdów i wzmożonego ruchu na drogach. Wiele osób po raz... więcej
Motozłaz po raz szósty
W dniach 2 - 5 sierpnia odbył się kolejny, szósty już "Motozłaz... więcej
Motozłaz Lubartowski - galeria zdjęć
Zdjęcia z rundy motocyklowych MPPZ pt. Motozłaz Lubartowski. Impreza odbyla się... więcej
Zmarł Piotr Szczublewski
Bardzo smutna wiadomość dotarła do nas z Wielkopolski.Przedwczoraj odszedł od... więcej
39 Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski ma zaszczyt zaprosić na 39... więcej
Rajd "Między Mienią a Świdrem" - zaproszenie
Zapraszamy na rajd turystyczny, który wywiezie Was z dala od miejskiego zgiełku... więcej
Biuletyn PZM - Lipiec 2018
Drodzy Czytelnicy! Okres wakacyjny to szczyt sezonu w sportach motorowych... więcej
Trwa Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dziś wystartował XlX Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych organizowany przez... więcej
VI runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych w Częstochowie - zaproszenie
Serdecznie zapraszamy na VI rundę Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych do... więcej
VI MOTOZŁAZ LUBARTOWSKI - zaproszenie na rundę MPPZ
Federacja Zmotoryzowanych  zaprasza w dniach  02-05 sierpnia 2018... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Krotki film z 55 Rajdu Barbórka. Autor: Sebastian Czerwiński / Automobilklub Polski

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens