Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

Share

News

X Rajd Pojazdów Zabytkowych "Stare Jak Nowe"
Stowarzyszenie Stare Jak Nowe zaprasza na ostatnią w tym roku rundę Mistrzostw... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych - relacja
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych im. Witolda Rychtera to był udany rajd.... więcej
Ostatnia runda MPHRR - zaproszenie
Classic Cars Łódź zaprasza na rajd Retro Prząśniczka Rally 2018 czyli VII Rundę... więcej
Kryminalne zagadki Warszawy czyli XI runda MOWPZ
W sobotnią noc Automobilklub Polski zorganizował XI rundę Mistrzostw Okręgu... więcej
Rajd Kryminalna Warszawa - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Kryminalnej Warszawy, XI rundy MOWPZ.Zdjęcia: Rafał Andrzejewski
2 Miński Rajd Motocyklowy - relacja
W miniony weekend miński Klub Dawnych Motocykli Magnet zorganizował po raz... więcej
VII runda MPPZ (motocykle) VI runda Ziemi Obiecanej
Stowarzyszenie Motocykl Moje Hobby zaprasza na VII rundę MPPZ (motocykle) VI... więcej
VIII Miński Zlot Pojazdów Zabytkowych WARKOT 2018 - relacja
Po raz ósmy, tym razem 9 września Klub Dawnych Motocykli Magnet wraz z Muzeum... więcej
Hydrozagadka na Warszawskim
W miniony weekend odbył się 39. Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych, ostatnia... więcej
39. Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Warszawskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, ostatniej rundy MPPZ... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Krotki film z 55 Rajdu Barbórka. Autor: Sebastian Czerwiński / Automobilklub Polski

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens