Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

Share

News

Zmarł Andrzej Oleszek
Z wielkim smutkiem zawiadamiamy, że wczoraj zmarł nasz przyjaciel Andrzej... więcej
Legendy na Karowej czyli 55 Rajd Barbóka
Występy historycznych rajdówek na Barbórce to już tradycja. Nie inaczej było w... więcej
Legendy na Barbórce - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z 55 Rajdu Barbórka przedstawiające pojazdy zabytkowe i klasyczne... więcej
Awaria wykluczyła Polaków z East African Safari Classic Rally
Awaria skrzyni biegów wykluczyła niestety polską załogę NAC Rally Team z... więcej
Automobile i Motocykle Roku 2017
W uzupełnieniu komunikatu nr 4/2017 GKPZ PZM podajemy, że TYTUŁ Automobil i... więcej
Molgo i Domownik w East African Safari Classic Rally
Od kilku dni Piotr Molgo i Piotr Domownik jeżdżą po afrykańskich bezdrożach w... więcej
MPHRR 2017 analogowo
Polecamy analogowe zdjęcia autorstwa Adriana Urbańskiego. Fotografie pochodzą z... więcej
PZM na targach Warsaw Moto Show
W dniach 27-29 października w podwarszawskim Nadarzynie odbyła się III edycja... więcej
66 Rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO - 4.11.2017r.
Stowarzyszenie FSOAUTOKLUB, Klub Pracowników i Przyjaciół FSO oraz Komisja... więcej
Zabytkowy Światowid czyli ostatnia runda MOWPZ PZM
Organizowany przez Komisję Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Krotki film z 55 Rajdu Barbórka. Autor: Sebastian Czerwiński / Automobilklub Polski

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens