Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

Share

News

Rajza po Siemcach czyli Klasykiem Wokół Komina
12 maja w Siemianowicach Ślaskich i Zabrzu odbył się III Rajd Klasykiem Wokół... więcej
Klasykiem Wokół Komina 2018 - galeria zdjęć
Przedstawiamy relację zdjęciową z III Rajdu Klasykiem Wokół Komina, który odbył... więcej
Stalowy punkt sezonu - relacja z I rundy MPPZ
W dniach 11-13 maja 2018 roku, przy pięknej pogodzie, odbyła się I Runda... więcej
I runda MPPZ w Stalowej Woli - galeria zdjęć
Zdjęcia z I rundy MPPZ, która odbyła się w dniach 10-13 maja w Stalowej Woli.... więcej
Zapraszamy na II rundę MPPZ do Nałęczowa
Federacja Zmotoryzowanych, jako organizator ma zaszczyt zaprosić Państwa na II... więcej
23. Mazowiecki Rajd Weteranow Szos Magnet - 18-20 maja
Klub Dawnych Motocykli "MAGNET" zaprasza na XXIII Mazowiecki Rajd... więcej
IX Zlot Zabytkowej Motoryzacji i Rajd im. Ks. Wł. Druckiego-Lubeckiego
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski zaprasza dnia 09.06.2018 na... więcej
Truskawisko 2018 - 15-17 czerwca 2018
Automobilklub Wielkopolski i Stowarzyszenie Światowid zapraszają na Truskawisko... więcej
Królewska okręgówka
W niedzielę 13 maja odbyła się już III runda Mistrzostw Okręgu Warszawskiego... więcej
III Królewski Rajd Pojazdów Zabytkowych - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z III Królewskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych - III rundy MOWPZ.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Krotki film z 55 Rajdu Barbórka. Autor: Sebastian Czerwiński / Automobilklub Polski

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens