Grochowski wygrywa odcinek w RMCH

Jacek Grochowski i Henryk Buszkiewicz (FSO Polonez 1500) ex aequo z liderami rajdu Michelem Decremerem i Yannickiem Albertem (Opel Ascona 2000) wygrali ostatni dzisiejszy, ogólnie dziewiąty, odcinek Rajdu Monte Carlo Historique. Mimo zwycięstwa Grochowski zajmuje dalekie 160 miejsce.

Wśród Polaków najlepiej radzą sobie Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p), którzy aktualnie zajmują 25 pozycję w klasyfikacji generalnej. Jedno miejsce niżej uplasowali się Jacek Miller i Maciej Orzechowski jadący Fiatem X1/9.

Paweł Molgo: – Liczyliśmy, że drogi będą pokryte śniegiem, co podniosłoby poziom trudności, a nam pozwoliłoby uciec rywalom, ponieważ lubimy trudne warunki – mówi Molgo. – Niestety w rejonach, w których rywalizujemy, zawitała już wiosna i póki co tylko na dwóch odcinkach specjalnych było ślisko, co pozwoliło nam nadrobić straty do lidera. Po drodze spotkały nas drobne problemy z pompą paliwa i tradycyjnie już nie uniknęliśmy kłopotów z urządzeniami pomiarowo-nawigacyjnymi, które w rajdzie tym mają kluczowe znaczenie. Ale poradziliśmy sobie i utrzymujemy dobre tempo, czego efekt widać w klasyfikacji generalnej.

W klasyfikacji generalnej rajdu prowadzą Belgowie Michel Decremer i Yannick Albert jadący Oplem Ascona 2000. Kolejne miejsca zajmują Gianmaria Aghem (Lancia Fulvia Coupe 1200) , Toni Hansen (Audi 80 GLE) oraz Gian Mario Fontanella (Fiat 128 Rally). Dobrze na trasach RMCH radzi sobie znany ze startów w Rajdzie Polski Historycznym Franck Richter, który za kierownicą Wartburga 353 zakończył dzień na 8 miejscu.

Rallye Monte Carlo Historique
Wyniki po ZR9:
1. DECREMER Michel / ALBERT Yannick - OPEL ASCONA 2000
2. AGHEM Gianmaria / CUMINO Diego – LANCIA FULVIA COUPE 1200
3. HANSEN Toni / BRODERSEN Per - AUDI 80 GLE
4. FONTANELLA Gian Mario / SCRIVANI Stefano - FIAT 128 RALLY
5. PERLINO Silvio / OLIVIERI Alessandro - OPEL KADETT GT/E
...
25. MOLGO Paweł / JANDROWICZ Janusz – POLSKI FIAT 125p
26. MILLER Jacek / ORZECHOWSKI Maciej – FIAT X1/9
79. POSTAWKA Stanisław / POSTAWKA Andrzej – ZASTAVA 1100
98. BURCHARD Robert / GAC Grzegorz - POLSKI FIAT 125p
160. GROCHOWSKI Jacek / BUSZKIEWICZ Henryk - FSO POLONEZ 1500 LS
251. CIECIERZYŃSKI Tomasz / WODZIŃSKI Andrzej – VOLVO 122S

fot. NAC Rally Team

Share

News

Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens