XXXVIII Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych - 14-17 września 2017

Już po raz XXXVIII Automobilklub Polski ma zaszczyt zaprosić Państwa na Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych.

Tegoroczna edycja będzie miała swoją bazę w mieście Radomiu. Będziemy poruszać się po malowniczych drogach południowego Mazowsza i starali się odkryć oblicze Radomia i radomszczyzny jakiego nie znacie. Odwiedzimy Radom Króla Kazimierza i postkomunistyczne post industrialne zaplecze miasta. Zobaczymy zakamarki, które nie zmieniły się od lat 20-tych.

Odwiedzimy Centrum Rzeźby w Orońsku, pięknie rewitalizowany Szydłowiec i spędzimy trochę czasu u Jacka Malczewskiego i na ukochanej przez Kochanowskiego wsi. Ale nie dla kultury się do nas wybieracie przecież! Przygotowaliśmy dla was malownicze, kręte drogi czyli to co w rajdach najważniejsze. A na deser próby sportowe na obiektach do tego dedykowanych! Gwarantujemy ok 200 km świetnej zabawy i zdrowej rywalizacji!

Ze względu na "płaskość Mazowsza" zapraszamy auta przedwojenne, które nie będą musiały pokonywać wzniesień.

Uczestnictwo:
Uczestnikiem może być załoga (kierowca i pilot) w pojeździe z napędem mechanicznym o wysokim stopniu oryginalności wyproduko-wanym do 31.12.1986r. Pojazd musi być za-chowany w wysokim stopniu oryginalności i musi posiadać bieżące dopuszczenie do ruchu drogowego, ubezpieczenie pojazdu w zakresie OC i pasażerów NNW.
Dopuszcza się udział załóg liczniejszcyh niż kierowca + pilot.

Koszty:
Wpisowe od załogi (kierowca + pilot) - 150zł dla załóg zrzeszonych w PZM (wymagana ważna legitymacja członkowska!) i 300 zł dla pozostałych, w ramach którego organizator zapewnia parking dla pojazdu zabytkowego i holownika z przyczepą, oraz materiały rajdowe.

Zakwaterowanie i wyżywienie 1100 zł od załogi, w ramach którego organizator zapewnia zakwaterowanie oraz pełne wyżywienie w bazie rajdu w dniach 14-17 września 2017 r.

Dla dzieci przewidziano zniżki.
Udział w imprezie należy zgłosić wyłącznie za pośrednictwem formularza na stronie internetowej: https://zgloszenia.pzm.pl/pz/2017/MPPZ/runda8/ w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12.08.2017r.

W przypadku nie zgłoszenia załogi w terminie organizator nie gwarantuje zakwaterowania oraz wyżywienia.

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do w/w zaproszenia i programu.

Kontakt do komandora: Jan Bogacki: 602 554 524; janekbogacki@gmail.com

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uwaga, konkurs dla kibiców!!! "MOTO KIBIC the best of"
Uwielbiasz ryk silników i zapach spalin? Kochasz  pisk opon, a demon... więcej
Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens