Janosz testuje w Cheste

Artur Janosz rozpocznie w czwartek dwudniowe, oficjalne przedsezonowe testy serii GP3 w hiszpańskiej Walencji. Polski kierowca chce znów być w czołówce i jak najlepiej przygotować się do pierwszych wyścigów.

Choć liczący zaledwie cztery kilometry tor imienia motocyklowego mistrza świata Ricardo Tormo nie wchodzi w skład kalendarza Formuły 1 i GP3, ze względu na swoją techniczną charakterystykę bardzo często używany jest przez ekipy do przedsezonowych przygotowań. Artur Janosz wielokrotnie testował na przedmieściach Walencji przez ostatnie trzy lata, zarówno w bolidzie Formuły 3, jak i rok temu przed swoim debiutem w serii GP3.

Po niedawnych, udanych testach w portugalskim Estoril, gdzie zanotował drugi czas ostatniej sesji, kierowca włoskiej ekipy Trident udaje się do Walencji na kolejne oficjalne jazdy. Każdy z zawodników GP3 przez dwa dni będzie tam miał do swojej dyspozycji łącznie po pięć kompletów opon. Artur w Walencji pracował będzie m.in. nad przejazdami kwalifikacyjnymi i symulacjami wyścigu oraz trenował starty.

Dwudniowe jazdy zakończą się w piątek. Przed zaplanowanym na drugi weekend maja rozpoczęciem sezonu stawkę GP3 czekają jeszcze ostatnie oficjalne testy, które podobnie jak pierwsze wyścigi odbędą się w Barcelonie.


Artur Janosz:
Dobrze znam tor w Walencji, ponieważ testowałem tam wielokrotnie bolid Formuły 3, a rok temu jeździłem także przed debiutem w GP3. Mamy więc razem z zespołem sporo danych. To ciekawy i wymagający tor, na którym nie ma czasu na odpoczynek. Dominują tutaj wolne i techniczne zakręty, ale pierwszy łuk jest bardzo szybki. Co prawda Walencja nie wchodzi w skład kalendarza GP3, ale wiele zakrętów przypomina te znane z obiektów, na których będziemy się ścigać; ósemka jest podobna do jedynki z Barcelony, jedynka i hamowanie do dwójki przypominają z kolei Monzę. Poza tym tor jest wymagając dla ogumienia, co będzie przydatne podczas symulacji wyścigu. W Walencji zamierzam także pracować nad przejazdami kwalifikacyjnymi i poćwiczyć starty, ponieważ w tegorocznym bolidzie zmianie uległo sprzęgło. Chcemy też razem z zespołem sprawdzić, jak nowe auto będzie spisywało się na innym torze i co musimy jeszcze dopracować jeśli chodzi o ustawienia. Oczywiście chciałbym znów utrzymywać się w czołówce jeśli chodzi o czasy okrążeń, ale nie interesuje mnie wygranie zimowych testów, tylko wyścigów w trakcie sezonu, dlatego musimy jak najlepiej wykorzystać jazdy w Walencji oraz Barcelonie i przygotować się do walki.

Samochody: 
Słowa kluczowe: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum