Merli pokonał Faggiolego

Po Rechbergu i Ecce Homo, Christian Merli odniósł w Limanowej trzecie zwycięstwo w tegorocznych mistrzostwach Europy w wyścigach górskich. 43-letni kierowca z Trydentu pokonał o 1,9 sekundy Simone Faggiolego. Włoskie podium w Beskidzie Wyspowym uzupełnił Paride Macario. Z uczestników GSMP ponownie najlepszy okazał się Igor Drotár, piąty za Andreą Bormolinim. Najlepszy z polskich kierowców, Robert Steć zajął siódmą lokatę.

Merli wygrał obydwa podjazdy wyścigowe, w pierwszym ustanawiając nowy rekord trasy - 1.55,413. Faggioli stracił 0,814 sekundy. Na kolejnych miejscach widnieli Macario (+1,663), Bormolini (+18,390) i Michl (+20,55). W drugim podjeździe Merlemu zmierzono 1.56,229. Faggioli był wolniejszy o 1,091 s. Paride stracił 3,562 s, Drotár 18,681, Bormolini 19,643, Steć 19,726 s.

Grupę A wygrał Jaromír Malý przed Christianem Schweigerem (+2,875) i Lukášem Vojáčkiem (+3,323). W grupie N, Antonino Migliuolo zostawił za sobą Nikolę Milikovića (+1,613) i Tomáša Vavřinca (+2,524).

Kibiców pasjonowały także zmagania czołówki polskich kierowców, walczących o punkty Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W pierwszym podjeździe 8 rundy GSMP (samochody turystyczne) najszybciej pojechał Igor Drotar (Skoda Fabia R5), który był szybszy od Waldemara Kluzy (Ford Fiesta) o ok. 0,5 sekundy. Na miejscu trzecim zameldował się Tomasz Myszkier (Porsche 911). Niestety w drugim podjeździe wyścigowym Myszkier rozbił swój pojazd; na szczęście zawodnikowi nic się nie stało. W drugim podjeździe Drotar okazał się bezkonkurencyjny, wyprzedzając Kluzę i Dubaia (Mitsubishi Lancer). I w tej kolejności stanęli na podium klasyfikacji generalnej.

W grupie aut wyścigowych znów najszybszy okazał się Robert Steć (Lola B0250, drugie miejsce zajęła Irena Steć (Gloria C8) a trzecie Damian Borycki (Radical SR3). W kategorii aut historycznych bezkonkurencyjny był Jerzy Nowakowski (BMW 2002 ti).

8. WYŚCIG GÓRSKI LIMANOWA - PRZEŁĘCZ POD OSTRĄ
1. Christian Merli (I) Osella FA40 3.51,642 (1. E2 SS-3000)
2. Simone Faggioli (I) Norma M20FC +1,905 (1. E2 SC-3000)
3. Paride Macario (I) Osella FA30 +5,225 (2. E2 SS-3000)
4. Andrea Bormolini (I) Osella PA21/S +38,033 (1. CN-2000)
5. Igor Drotár (SK) Skoda Fabia R5 +39,573 (1. E1+2000 4WD)
6. Dan Michl (CZ) Lotus Evora +40,895 (1. E2 SH-3000)
7. Robert Steć (PL) Lola B02/50 +40,992 (2. E2 SC-3000)
8. Marek Rybníček (CZ) Ford Fiesta WRC Evo +42,312 (2. E2 SH+3000)
9. Vladimir Vitver (CZ) Audi TT-R DTM +44,118 (3. E2 SH+3000)
10. Waldemar Kluza (PL) Ford Fiesta Proto +44,206 (1. E2-SH+2000)

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

FIA Girls On Track i CareerShift wystartowały w Imoli
W ostatni weekend (17-20 kwietnia) Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA)... więcej
81 załóg stawi się na starcie 53. edycji Rajdu Świdnickiego
81 załóg stawi się na starcie 53. edycji Rajdu Świdnickiego, który ... więcej
Tymek Kucharczyk pojedzie w najszybszej regionalnej serii F3 w Europie
Tymek Kucharczyk ogłosił plany na sezon 2025. Podopieczny Akademii ORLEN... więcej
Maks Angelard z podwójnym podium w debiucie za kierownicą LMP3
Pierwszą rundę sezonu Prototype Cup Germany 2025 Maks Angelard z pewnością... więcej
Przed nami tydzień pełen emocji w Motowizji
Zapominamy o Wielkanocy, bo przed nami kolejne święta –... więcej
Wesołych Świąt Wielkanocnych
Wraz z wiosennym przebudzeniem i sportowymi emocjami, przed nami wyjątkowy czas... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 12-13.05.2025 r., Olsztyn
Program Szkolenia i egzaminu kandydatów na licencję zawodnika i licencję... więcej
Kornelia Olkucka gotowa na start sezonu włoskiej Formuły 4
Po zakończonym sezonie Formula Winter Series Kornelia Olkucka podjęła... więcej
Miko Marczyk z oficjalnym Rekordem Guinnessa: 2831 kilometrów na jednym zbiorniku
Miko Marczyk, kierowca ORLEN Team, ustanowił nowy Rekord Guinnessa: przejechał... więcej

Strony

- Archiwum