Merli pokonał Faggiolego

Po Rechbergu i Ecce Homo, Christian Merli odniósł w Limanowej trzecie zwycięstwo w tegorocznych mistrzostwach Europy w wyścigach górskich. 43-letni kierowca z Trydentu pokonał o 1,9 sekundy Simone Faggiolego. Włoskie podium w Beskidzie Wyspowym uzupełnił Paride Macario. Z uczestników GSMP ponownie najlepszy okazał się Igor Drotár, piąty za Andreą Bormolinim. Najlepszy z polskich kierowców, Robert Steć zajął siódmą lokatę.

Merli wygrał obydwa podjazdy wyścigowe, w pierwszym ustanawiając nowy rekord trasy - 1.55,413. Faggioli stracił 0,814 sekundy. Na kolejnych miejscach widnieli Macario (+1,663), Bormolini (+18,390) i Michl (+20,55). W drugim podjeździe Merlemu zmierzono 1.56,229. Faggioli był wolniejszy o 1,091 s. Paride stracił 3,562 s, Drotár 18,681, Bormolini 19,643, Steć 19,726 s.

Grupę A wygrał Jaromír Malý przed Christianem Schweigerem (+2,875) i Lukášem Vojáčkiem (+3,323). W grupie N, Antonino Migliuolo zostawił za sobą Nikolę Milikovića (+1,613) i Tomáša Vavřinca (+2,524).

Kibiców pasjonowały także zmagania czołówki polskich kierowców, walczących o punkty Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W pierwszym podjeździe 8 rundy GSMP (samochody turystyczne) najszybciej pojechał Igor Drotar (Skoda Fabia R5), który był szybszy od Waldemara Kluzy (Ford Fiesta) o ok. 0,5 sekundy. Na miejscu trzecim zameldował się Tomasz Myszkier (Porsche 911). Niestety w drugim podjeździe wyścigowym Myszkier rozbił swój pojazd; na szczęście zawodnikowi nic się nie stało. W drugim podjeździe Drotar okazał się bezkonkurencyjny, wyprzedzając Kluzę i Dubaia (Mitsubishi Lancer). I w tej kolejności stanęli na podium klasyfikacji generalnej.

W grupie aut wyścigowych znów najszybszy okazał się Robert Steć (Lola B0250, drugie miejsce zajęła Irena Steć (Gloria C8) a trzecie Damian Borycki (Radical SR3). W kategorii aut historycznych bezkonkurencyjny był Jerzy Nowakowski (BMW 2002 ti).

8. WYŚCIG GÓRSKI LIMANOWA - PRZEŁĘCZ POD OSTRĄ
1. Christian Merli (I) Osella FA40 3.51,642 (1. E2 SS-3000)
2. Simone Faggioli (I) Norma M20FC +1,905 (1. E2 SC-3000)
3. Paride Macario (I) Osella FA30 +5,225 (2. E2 SS-3000)
4. Andrea Bormolini (I) Osella PA21/S +38,033 (1. CN-2000)
5. Igor Drotár (SK) Skoda Fabia R5 +39,573 (1. E1+2000 4WD)
6. Dan Michl (CZ) Lotus Evora +40,895 (1. E2 SH-3000)
7. Robert Steć (PL) Lola B02/50 +40,992 (2. E2 SC-3000)
8. Marek Rybníček (CZ) Ford Fiesta WRC Evo +42,312 (2. E2 SH+3000)
9. Vladimir Vitver (CZ) Audi TT-R DTM +44,118 (3. E2 SH+3000)
10. Waldemar Kluza (PL) Ford Fiesta Proto +44,206 (1. E2-SH+2000)

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Piąta wygrana Karola Krupy w tym sezonie
Karol Krupa (Skoda Fabia CT) lider klasyfikacji generalnej Górskich... więcej
Columna Medica Baja Poland - najtrudniejszy i najważniejszy rajd w sezonie
Światowa czołówka kierowców i najszybsze terenowe auta - to nas czeka na... więcej
Jubileuszowe 25. Grand Prix Sopot – Gdynia: emocje gwarantowane
Mimo, iż starty bolidów na trasie Sopot – Gdynia są od lat motorsportową... więcej
Najszybsi kierowcy wyścigowi powracają nad morze
Grand Prix Sopot Gdynia od początku istnienia imprezy cieszyło się sporą... więcej
Luty i Celiński zwyciężają w Rzeszowie czwarty raz z rzędu! (Motul HRSMP)
Zmagania załóg w historycznych samochodach rajdowych na Podkarpaciu dobiegły... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: czwarty raz Grzyba
Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) wygrali Marma 31. Rajd... więcej
Marma 31. Rajd Rzeszowski: Grzyb i Binięda prowadzą po I etapie
Dwukrotny mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia Rally2 evo), pilotowany... więcej
Szkolenie na licencję RN, 13-14.08.2022 r., Świdnica
PROGRAM kursu na licencję RN organizowanego przez Global Sport1. Termin:13-14.... więcej

Strony

- Archiwum