VII Rajd Motocykli Zabytkowych, III runda MPPZ (21/24-lipca-2016)

Towarzystwo Motocykli Dawnych „Weteran Płock” z siedzibą w Płocku  zaprasza na VII Rajd Motocykli Zabytkowych, III rundę motocyklowych MPPZ. Impreza odbędzie się w dniach 21/24 lipca 2016 roku w Cierszewwie koło Płocka.

Na uczestników czekają malowniczye krajobrazy Nadleśnictwa Płock oraz Skrwilno.

Uczestnikami Rajdu mogą być kierowcy i piloci motocykli, o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1985r., zachowanych i utrzymanych
w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu, przy czym pasażerowie/piloci są osobami towarzyszącymi i ich udział podczas Rajdu nie wpływa na końcową punktację.

Kategoria „OPEN” - Uczestnikami Rajdu mogą być kierowcy i piloci motocykli, wyprodukowanych do 31.12.1990 r., oraz motocykle Ural, Dniepr, Royal Enfield bez ograniczeń wiekowych.

Udział w Rajdzie należy zgłosić Organizatorowi najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem imprezy. Osobom zgłaszającym się w późniejszym terminie Organizator może nie być w stanie zapewnić zakwaterowania oraz wyżywienia. Organizator ma prawo odmówić zawodnikowi uczestnictwa w imprezie bez podania przyczyn.

Zgłaszający swój udział w Rajdzie są zobowiązani do wpłacenia na rzecz Organizatora wpisowego w ustalonej kwocie w dniu przyjazdu na Rajd tj. 8  lipca 2016 r. (piątek od godz. 11/00).
Kierowca – 110zł (80 zł – posiadacze Karty Dużej Rodziny)
Pasażer/pilot/osoba towarzysząca – 80 zł (60 zł – posiadacze Karty Dużej Rodziny)
Dziecko do 12 lat – gratis

W ramach wpisowego uczestnicy otrzymują: znaczek z logo Rajdu, prezent/niespodzianka z logo Rajdu, identyfikator, pełną dokumentację rajdu (w dniu startu 22 lipca 2016), obiad w trakcie Rajdu, dodatkowe dwa posiłki podczas Rajdu, serwis dla pechowców, nagrody dla zwycięzców, obsługę DJ i dobrą zabawę (piątek/sobota), miłą i przyjazną atmosferę, miejsce pod namiot, miejsce w „parku maszyn”, strzeżonym w godzinach wieczornych/nocnych przez licencjonowaną ochronę, poczęstunek na „wieczorze komandorskim”.

- Baza Rajdu
„Ośrodek Rekreacyjno – Szkoleniowy w Cierszewie”
adres: Cierszewo 8, 09-414 Brudzeń Duży
Mapa dojazdu:
https://www.google.pl/maps/place/Cierszewo.+O%C5%9Brodek+rekreacyjno+-+s...@52.596048,19.4638672,12z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xb292cdeeb0bdafed

Do dyspozycji uczestników Rajdu udostępnione zostaną:
Pensjonat - pokoje 2/3/4 osobowe – płatne dodatkowo
domki drewniane 6 osobowe - płatne dodatkowo
miejsca do rozstawienia namiotów w cenie wpisowego

W pokojach istnieje możliwość zapewnienia tzw. dostawki. Ilość miejsc w pokojach
i domkach jest ograniczona. O zakwaterowaniu Uczestników decyduje pierwszeństwo dokonanej rezerwacji.
Rezerwacji miejsc noclegowych należy dokonywać od 01.06.2016 pod adresem email; tmd_wp@wp.pl oraz telefonicznie 600424964 lub 500035863 !!!

Trasa Rajdu składa się z 2 dwóch odcinków o długości ok. 90 km i 70km, podzielonych na 3 etapy zakończone punktami kontroli czasu (PKC), oznaczonymi tablicami zgodnie z regulaminem FIVA w kolorze żółtym, ustawionymi w odległości 25 m przed PKC. Na trasach zaplanowano co najmniej 3 próby sprawności kierowania pojazdem oraz próbę OTJ, których opis i szczegółowa punktacja, zostanie przedstawiona Uczestnikom do wglądu przed startem oraz dodatkowo przed przystąpieniem do każdej próby sprawnościowej.

Na trasie znajdują się punkty kontroli przejazdu (PKP). W miejscach tych Organizator może wprowadzić inne dodatkowe zadania.

Zadania testowe jednokrotnego wyboru w liczbie do 5 z prawa o ruchu drogowym, wybrane z oficjalnego na dany rok zbioru pytań obowiązujących na egzaminie na prawo jazdy kategorii A.

Zadania testowe jednokrotnego wyboru w liczbie do 5 z historii motoryzacji, przygotowywane na podstawie literatury fachowej. Organizator zobligowany jest do przedstawienia materiałów źródłowych, z których zostały przygotowane pytania.

Więcej informacji w regulamiminie imprezy: http://pzm.pl/pliki/zg/zabytki/2016/zaproszenia/aktualny_regulamin_vii_r...

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens