II Warszawski Rajd Historyczny - zaproszenie

Już w najbliższą sobotę 25 czerwca zapraszamy wszystkich kibiców i pasjonatów zabytkowej motoryzacji do kibicowania w zmaganiach zawodników w trzeciej rundzie Pucharu Polski Pojazdów Zabytkowych w Rajdach na Regularność. Bazą II-ego Warszawskiego Rajdu Historycznego jest nowa siedziba Automobilklubu Polski przy ul. Powstańców Śląskich 127. Tam o godzinie 11.00 nastąpi start rajdu. Trasa o długości 110 km wiedzie przez Klaudyn, Palmiry, Czosnów, Aleksandrów, Leszno oraz Babice na metę zlokalizowaną pod siedzibą AP na Bemowie. Na trasie na zawodników czeka 5 prób odcinków na regularność o łącznej długości 75 km. Podobnie jak w poprzedniej edycji charakterystycznym elementem będą bardzo lubiane przez kibiców i kierowców dynamiczne próby na regularność na torach zamkniętych. W tym roku załogi będą rywalizować w dwóch takich odcinkach na początku rajdu (od godz. 11:10) na torze STW Center w Klaudynie na ul. Estrady 5 oraz na zakończenie rajdu na Autodromie Automobilklubu Polski na Bemowie (ok godz. 14:20).

Meta rajdu zlokalizowana jest również pod siedzibą Automobilklubu Polski, gdzie o godzinie 16:30 przewidziana jest ogłoszenie wyników i ceremonia wręczenia nagród.

Na liście startowej ponad 20 załóg z całej Polski. Cała czołówka Pucharu Polski zarówno w z grupy Tradycyjnej jak i Sportowej oraz zawodnicy znani z międzynarodowych tras rajdów historycznych. Będziemy mogli podziwiać w akcji unikalne auta historyczne począwszy od profesjonalnie przygotowanych Polskich Fiatów 125p po tak ciekawe auta jak Alfa Romeo Alfasud, Saab 96, Saab Sonett, Volvo Amazon, Fiaty 500 i X1/9 oraz Porsche 911.

Serdecznie zapraszamy wszystkich kibiców na trasy rajdu w szczególności na widowiskowe próby na Bemowie i w Klaudynie. Samochody można podziwiać również podczas krótkiej przerwy na terenie autoryzowanego dealera Isuzu w Czosnowie, gdzie zlokalizowany jest Punkt Kontroli Czasu.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens