5.RPH: Christian Crucifix liderem po dwóch dniach

Wczoraj na Rajdzie Polski Historycznym zaczęła się prawdziwa rywalizacja. Zawodnicy przejechali łącznie prawie 346 km w tym aż 8 odcinków RT o łącznej długości 187 km. Zabytkowe rajdówki można było spotkać m. in. w : Żegocinie, Łososinie Górnej, Łącku i Bukowinie Tatrzańskiej.

Po 10 odcinkach na regularność prowadzi doświadczona załoga Christian Crucifix i Joseph Lambert startująca Fordem Cortina GT i reprezentująca Luksemburg. Drugie miejsce na razie zajmują Łotysze Agris Stanevics / Janis Kirkovalds w Ładzie 1500S. Na trzecie miejsce awansowali wielokrotni uczestnicy Monte Carlo Historique Stanisław Postawka / Anna Postawka w Porsche 911 z 1977 roku. Tuż za podium uplasowali się Mistrzowie Europy Paolo Marcattilj / Francesco Giammarino jadący również Porsche 911. Piąte miejsce przypadło załodze Marcin Stryczak i Mateusz Stryczak w kolejnym Porsche 911. Zaś na szóste miejsce spadli Niemcy w Oplu Kadecie: Karl Piehl / Axel Weinand. Liderzy mają 28 punktów przewagi nad Stanevicsem i 37 nad Postawką.

Jutro dalszy ciąg rajdu i 7 odcinków RT o łącznej długości 250 km. Zawodnicy odwiedzą m. in. Czchów, Nowy Sącz, Trzcianę i Wieliczkę. Zapewne czeka nas jeszcze wiele emocji i zmian w klasyfikacji.

Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach RT:
1. Christian Crucifix / Joseph Lambert – Ford Cortina GT (Luksemburg) – 139 pkt.
2. Agris Stanevics / Janis Kirkovalds – Łada 1500S (Łotwa)– 167 pkt.
3. Stanisław Postawka / Anna Postawka – Porsche 911 (Polska) – 176 pkt.
4.. Paolo Marcattilj / Francesco Giammarino – Porsche 911 (Włochy) – 188 pkt.
5. Marcin Stryczak / Mateusz Stryczak – Porsche 911 (Polska) – 206pkt.
6. Karl Piehl / Axel Weinand – Opel Kadett (Niemcy)– 258 pkt.
7. Maciej Trzebiatowski / Izabella Trzebiatowska - Lancia Fulvia Coupe (Polska) – 268 pkt.
8. Michael Haberl / Sebastian Haberl – Porsche 911 (Austria) – 307 pkt.
9. Piotr Szczublewski / Maciej Korzyniewski – Mercedes Benz W108 (Polska) – 354 pkt.
10. Jacek Grochowski / Robert Skierski – Polski Fiat 125p (Polska) – 361 pkt.

Cała klasyfikacja: http://www.rajdpolskihistoryczny.pl/wp-content/uploads/2016/09/Lista_wyn...
Galeria zdjęć: http://pzm.pl/galeria/2016/rajdy/pojazdy-zabytkowe-fiva/galeria-zdjec-z-...

Fot.Marcin Kaliszki www.RallyFoto.pl

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens