1. runda WSMP za nami

Antonin Herbeck w Pagani Zondzie, wyprzedził Tomasa Liedla (Audi TT-R DTM) i Miro Konopkę (Porsche 997 GT3 R) w pierwszym sprincie Dywizji 4 pow. 2000 podczas rundy FIA CEZ Trophy na Hungaroringu. W Grand Prix Polski górą był Konopka - przed Robertem Lukasem (pucharowe Porsche), Przemysławem Selzerem (997 GT3 R) i Maciejem Stańco (Ferrari 430 GT3).

- Hungaroring nie jest dla mnie szczęśliwy - powiedział Autoklubowi Maciej Stańco. - Na wyjeździe na czasówkę złapałem kapcia i zaparkowałem pod wiaduktem. Nie przejechałem ani jednego mierzonego okrążenia, czyli startowałem z ostatniego pola. Po dwóch kółkach byłem blisko czołówki. Niestety, doszło do kontaktu w potyczce z Bartkiem Opiołą. Bartek złapał kapcia, ja obróciłem się, nie mogłem zapiąć biegu i znowu spadłem na koniec stawki. Potem dojechałem do Przemka Selzera i na tym się skończyło.

Attila Barta wyprzedził najszybszego w Grand Prix Polski, Macieja Stańcę w drugim sprincie D4 pow. 2000 na Hungaroringu. Przemysław Selzer finiszował jako drugi w WSMP, a trzecią lokatę w polskiej stawce zajął 18-letni Artur Janosz, zaliczający pierwszy weekend w samochodowej karierze.

Adam Rzepecki zajął czwarte miejsce w strefowym wyścigu D4-2000, Filip Mocie był szósty. Pierwszym liderem nowej serii Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe został Vladimir Hladik. Wraz z Czechem, na podium stanęli Andrzej Lewandowski i Rafał Mikrut. Robert Lukas mający ponad 50 sekund przewagi, zrezygnował z dalszej jazdy na 4 okrążenia przed metą. Odpadł również wicelider Mariusz Miękoś.

Dwugodzinny wyścig Endurance zakończył się zwycięstwem Miro Konopki i Andreja Studenica. Ekipa ARC Bratislava wyprzedziła o jedno okrążenie Davida Palmiego i Pavla Sukopa w Ferrari Ivo Palmi Motorsport. Trzecią lokatę zajęli Richard Chlad i Richard Chlad Jr, zmieniający się w Ferrari 430 GT2 wystawionym przez K&K Racing. Z polskich załóg najszybsi byli Andrzej Lewandowski i Teodor Myszkowski - przed Stefanem Bilińskim i Mariuszem Miękosiem oraz Arturem Janoszem i Maciejem Stańcą.

WYŚCIG 1 (13 okrążeń)
1. Antonin Herbeck (CZ) Pagani Zonda 28.22,168
2. Tomas Liedl (CZ) Audi TT-R DTM +2,335
3. Miro Konopka (SK) Porsche 997 GT3 R +3,858
4. Robert Lukas (PL) Porsche 997 GT3 Cup +4,707
5. Stefan Rosina (SK) Porsche 997 GT3 Cup +5,626
6. Przemysław Selzer (PL) Porsche 997 GT3 R +9,868
7. Maciej Stańco (PL) Ferrari 430 GT3 +13,312
8. Dennis Waszek (CZ) Ferrari 430 GT3 +21,767
9. Matej Konopka (SK) Porsche 997 GT3 Cup +36,931
10. Artur Janosz (PL) Ferrari 430 GT3 +38,457

D4+2000 - WYŚCIG 2 (15 okrążeń)
1. Attila Barta (H) BMW Alpina B6 GT3
2. Maciej Stańco PL) Ferrari 430 GT3 +3,565
3. Antonin Herbeck (CZ) Pagani Zonda +26,799
4. Przemysław Selzer (PL) Porsche 997 GT3 R +31,382
5. Artur Janosz (PL) Ferrari 430 GT3 +42,232
6. Dennis Waszek (CZ) Ferrari 430 GT3 +44,439
7. Matej Konopka (SK) Porsche 997 GT3 +1.03,638
8. Lukas Vrecka (CZ) BMW M3 E36 GTR +1.04,772
9. Bartosz Opioła (PL) Porsche 997 GT3 Cup +1.08,414
10. Andrzej Lewandowski (PL) Porsche 997 GT3 +1.08,787

D4-2000 WYŚCIG 2 (14 okrążeń)
1. Csaba Gaspar (H) Alfa Romeo 156
2. Petr Muzik (CZ) Renault Clio +9,344
3. Vladimir Ostasevski Jr (CZ) Renault Clio +1.38,833
4. Adam Rzepecki (PL) Renault Clio -1 okr.
5. Akos Mohacsi (H) Suzuki Swift RSR -1 okr.
6. Filip Mocie (PL) Renault Clio -1 okr.
8. Maciej Roch-Pietrzak (PL) Honda Civic Type-R -1 okr.
12. Marek Rzepecki (PL) Kia pro cee'd -2 okr.

PORSCHE GT3 CUP CHALLENGE CENTRAL EUROPE (18 okrążeń)
1. Vladimir Hladik (CZ)
2. Andrzej Lewandowski (PL) +1.09,961
3. Rafał Mikrut (PL) +1.10,377
4. Kalman Bodis (H) +1.16,386
5. Grzegorz Moczulski (PL) +1.16,609
6. Mariusz Miękoś (PL) -3 okr.
7. Robert Lukas (PL) -4 okr.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum