Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego
1. Powołanie funkcji sedziego flagowego
Na podstawie załącznika V do MKS 2016 art.3.2.2 roku powołuje się sędziego flagowego, który jest przypisany do określonych punktów sędziowskich rozmieszczonych wzdłuż toru-trasy, gdzie poprzez odpowiednie flagi sygnalizacyjne przekazywane są uczestnikom/zawodnikom/kierowcom informacje o aktualnych panujących warunkach bezpieczeństwa na torze-trasie .
Rola i obowiązki sędziów flagowych:
Instruowanie, kierowanie lub komunikowanie uczestników/zawodników/kierowców samochodów przy pomocy odpowiednich kolorowych flag (zgodnych z załącznikiem H do MKS)na zaistniałe na torze sytuacje lub decyzje prowadzących trening czy wyścig.
Do obowiązków sędziego flagowego należy:
*znać regulaminy sportowe obowiązujące w danej konkurencji a w szczególności znaczenie podawanych sygnałów za pomocą odpowiednich flag.
* reagować w odpowiednim czasie poprzez sygnalizację flagami na incydenty zaistniałe podczas jazd na torze-trasie,
*reagować na polecenia prowadzących trening czy wyścig,
*dbać o bezpieczeństwo swoje oraz innych osób funkcyjnych podczas trwania zawodów,
Sposób uzyskiwania uprawnień sędziego flagowego.
Kandydaci na sędziów flagowych uzyskują uprawnienia tylko na konkretną imprezę. Aby uzyskać takie uprawnienia organizator imprezy przeprowadza szkolenie dotyczące z obowiązujących przepisów sportowych a w szczególności znaczenia i sygnalizacji flagami. Szkolenie musi być zakończone egzaminem ze znajomości przepisów i sygnalizacji flagami. Egzamin przeprowadza komisja składająca się z 3 osób . Przewodniczący komisji musi posiadać uprawnienia instruktora lub trenera sportu samochodowego a pozostali członkowie uprawnienia sędziego klasy I .Skład komisji musi być zatwierdzony przez GKSS. Egzamin musi być przeprowadzony przed pierwszym posiedzeniem ZSS.
Po zakończonym egzaminie komisja sporządza protokół z danymi sędziów, którzy pozytywnie zaliczyli egzamin i uzyskali uprawnienia sędziego flagowego. Protokół musi być potwierdzony przez osobę upoważnioną przez GKSS. Na podstawie protokołu , który jest dokumentem potwierdzającym posiadanie uprawnień sędziowie mogą wykonywać swoje obowiązki podczas danych zawodów.
Wykupienie stosownego ubezpieczenia dla osób posiadających uprawnienia sędziego flagowego należy do organizatora danych zawodów.
2. ERRATA NR 4/2016
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM podjęła decyzję o wydaniu erraty nr 3/2016 do opublikowanego regulaminu:
- Mistrzostw Polski Rallycross
Zmienia się regulamin Mistrzostw Polski Rallycross 2016, szczegóły zawiera Errata nr 4/2016 dołączona do niniejszego komunikatu.
- Pucharu Polski Rallycross Cup
Zmienia się regulamin Pucharu Polski Rallycross Cup 2016, szczegóły zawiera Errata nr 4/2016 dołączona do niniejszego komunikatu.
- Pucharu Polski OPONEO Rallycross
Zmienia się regulamin Pucharu Polski OPONEO Rallycross 2016, szczegóły zawiera Errata nr 4/2016 dołączona do niniejszego komunikatu.
- Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
Zmienia się regulamin ramowy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2016, szczegóły zawiera Errata nr 4/2016 dołączona do niniejszego komunikatu.
- Puchar Polski MOTOCITY IS CUP
Zmienia się regulamin ramowy Pucharu Polski MOTOCITY IS CUP 2016, szczegóły zawiera Errata nr 4/2016 dołączona do niniejszego komunikatu.
Warszawa, 05.05.2016
Niniejszy komunikat wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM
Arkadiusz Sąsara