Dotyczy niżej wymienionych modeli samochodów, biorących udział w WSMP,
w klasie N-1:
• Fiat Cinquecento Sporting N-5529,
• Fiat Seicento Sporting N-5593,
• Fiat Seicetno Sporting Abarth N-5595.
W punkcie nr 326 ww. homologacji, wielkości krzywek wałka rozrządu oraz tolerancje
+/- 0,2 mm, stwarzają zbyt dużą dowolność w stosowaniu wałków rozrządu.
Załącznik „J” do MKS FIA, art. 251. pkt. 2.1.8.:
„Odnośnie samochodów produkcyjnych (Gr. N), oprócz właściwej dla tej grupy karty, należy również przedstawić kartę homologacyjną dla samochodów turystycznych (Gr. A).
W przypadku, gdy porównanie modelu samochodu z jego kartą homologacyjną nasuwałoby jakiekolwiek wątpliwości, sędziowie techniczni musza oprzeć się na książce obsługowej przeznaczonej dla dystrybutorów marki, albo na ogólnym katalogu zawierającym listę wszystkich części zamiennych.
W przypadku braku dostatecznie precyzyjnej dokumentacji, będzie możliwe dokonanie bezpośredniego sprawdzenia przez porównanie z identyczną częścią dostępną u koncesjonowanego sprzedawcy”.
W związku z powyższym wprowadza się obowiązek stosowania wałków rozrządu, z wymiarami całkowicie porównywalnymi z wałkami seryjnymi o numerze katalogowym systemu eParts (system FIAT): 7723029.
Niezgodność samochodu z powyższą informacją powoduje przeniesienie samochodu do klasy A-1.
Warszawa, 06.06.2014
Niniejsza informacji wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM
Arkadiusz Sąsara