Warszawski w Żyrardowie

 

                   Oj, działo się na Warszawskim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych, który odbył się w dniach 19-21 czerwca w Żyrardowie i okolicach. Od kilku edycji sztandarowej imprezy Komisji Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski organizatorzy odchodzą od centrum stolicy i słynnego kryterium na Karowej. Niestety polityka miasta jest jednoznaczna – nie ma miejsca na imprezy za którymi nie stoją duże pieniądze i duże koncerny. Dzięki temu w ostatnich latach WRPZ odwiedził m. in. Sochaczew, Otwock, Leszno czy Konstancin. Tym razem impreza zawędrowała jeszcze dalej, bo aż do Żyrardowa. Wybór można uznać za trafiony - jednak „warszawski” jest w stanie istnieć bez Karowej.

Pofabryczne zabudowania przemysłowego Żyrardowa idealnie pasują do pojazdów zabytkowych. Tym bardziej, że od jakiegoś czasu są sukcesywnie poddawane rewitalizacji. Baza rajdu znajdowała się w Starej Przędzalni, w samym środku miasta. Na rajdzie pojawiło się 28 załóg, w tym aż 6 z zagranicy (Białoruś, Holandia). Do najciekawszych pojazdów zaliczyć należy Forda Thunderbirda pierwszej serii, Tatrę T600 Tatraplan, Mercedesa 190SL, Jaguar E-type i Polskiego Fiata 508. Jak zawsze na warszawskiej imprezie nie zabrakło także bardziej popularnych wozów, takich jak: Polskie Fiaty 125p i 126p. Polonez 1500, Łada 2101 czy Mercedes W107.

Impreza naszpikowana była atrakcjami i ciekawym itinererem. Przede wszystkim było dużo jazdy – pierwszego dnia ponad 120 km. Uczestnicy odwiedzili m. in. Muzeum Motoryzacji w Nieborowie, Park w Arkadii i stadion kolarski w Żyrardowie. Trasa wiodła poprzez nieznane dukty w okolicach Bolimowa, Baranowa i Miedniewic. Drugi dzień był już bardziej Żyrardowski. Oprócz prób sportowych na torze kolarskim zorganizowano kilka prób OTJ (Ocena Techniki Jazdy) w pobliżu tzw. Bielnika czyli dawnej fabryki lnu. Przy okazji uczestnicy rajdu zwiedzili  nowo powstałe Muzeum Lniarstwa. Oczywiście były również odcinki poza miejskie, tego dnia prowadzące do Skansenu Maszyn Rolniczych w Starych Budach. Kulminacyjnym punktem imprezy był konkurs elegancji na głównym placu Żyrardowa.

Fot. Michał Leśniewski i Tomasz Groszewski

 

 

 

 

Galeria działu: 
Pojazdy zabytkowe: 

News

Polacy na trzeciej pozycji w rajdzie Generations 2024
Dziś gramy z Walią w piłkę kopaną, ale niektórzy z nas byli w tym kraju kilka... więcej
Znamy termin Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Znamy już termin jednego z bardziej lubianych rajdów w kalendarzu PZM. Grand... więcej
V Rajd Ziemi Lubelskiej - II runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych serdecznie zaprasza do Lublina na  V Rajd... więcej
GKPZ PZM na Warsaw Motorcycle Show 2024 - galeria zdjęć
W dniach 23-24.03.2024r. GKPZ PZM wystawia się na targach Warsaw Motorcycle... więcej
Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Automobilista - nasz patron medialny od wielu lat
Wspominaliśmy, że nowymi partnerami cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Puchar Polski w Historycznych Rajdach na Regularność 2024 - zapowiedź sezonu
Mamy bardzo dobrą informację dla miłośników rajdów na regularność. GKPZ PZM... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej
Antyradio zostało patronem medialnym cyklu MPPZ
Antyradio zostało patronem medialnym Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Na... więcej
Świat Motocykli partnerem Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych
Miło nam poinformować, że patronem medialnym cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens