FIVA ID CARD

Jedynym, oficjalnym członkiem FIVA w Polsce jest Polski Związek Motorowy. Zgodnie z zasadami FIVA, PZM jest odpowiedzialny za wystawianie FIVA ID CARD dla wszystkich pojazdów zabytkowych zarejestrowanych w Polsce. PZM nie może wystawiać kart FIVA pojazdom na obcych tablicach rejestracyjnych nawet jeżeli ich właścicielami są obywatele polscy np. na stałe mieszkający za granicą.

Koszt wystawienia FIVA ID CARD wynosi: 400,- zł (dla niezrzeszonych 600,- zł.) kwotę tą należy wpłacić na konto PZM (Santander Bank Polska S.A.  35 1500 1777 1217 7001 1143 0000), oraz opłata weryfikacyjna ustalana z komisarzem technicznym.

FIVA ID CARD jest własnością organizacji (FIVA/PZM) i może zostać unieważniona przez biuro lub funkcjonariuszy FIVA z wielu powodów (np.: karty starsze niż 10 lat, niezgodności danych ze stanem faktycznym itp.). W momencie unieważnienia karty właściciel pojazdu otrzymuje pisemne potwierdzenie tego faktu, które umożliwia mu udział w rajdach pod patronatem FIVA przez okres 90 dni. Do unieważnienia karty dochodzi najczęściej podczas badania technicznego przed startem do rajdu. Unieważnienia Karty identyfikacyjnej dokonuje  komisarz FIVA. W celu zapewnienia właściwego przepływu informacji, unieważniona Karta Identyfikacyjna wraz z kopią potwierdzenia odbioru, w której podano szczegółowo przyczyny unieważnienia Karty Identyfikacyjnej, oraz z raportem komisarza są przekazywane Przewodniczącemu Jury Zawodów, który przesyła dokumenty do Sekretariatu Komisji Technicznej w celu podjęcia dalszych działań.  Jedną kopię dokumentów przesyła się do właściwego dla właściciela pojazdu narodowego przedstawiciela FIVA.

Należy podkreślić, że FIVA ID CARD jest dokumentem o charakterze ewidencyjnym. To co jest w karcie wpisane zgodnie ze stanem rzeczywistym pojazdu lub rodzaj kategorii nadanej pojazdowi nie wpływa na ilość punktów lub klasyfikację pojazdu w rajdzie. Głównym zadaniem tych kart jest rejestrowanie zmian i modyfikacji, które w pojeździe są na przestrzeni lat dokonywane. Ma to służyć wyeliminowaniu lub przynajmniej ograniczeniu fałszerstw dokonywanych w obrocie pojazdami zabytkowymi, tj sytuacjom, w których repliki są sprzedawane jako oryginały.

Kliknij tutaj, aby złożyć wniosek o kartę FIVA.

 

Pojazdy zabytkowe: 

News

Stoch i Balicki w 1000 Miglia Warm Up Switzerland
Marian Stoch i Bartosz Balicki nie zwalniają tempa i na pocątku czerwca... więcej
Wielkopolski speedway czyli 18 Rajd Śladami Piastów – II motocyklowa runda MPPZ
Czerwcowy, długi weekend (20-22.06) pozostanie w pamięci motocyklistów -... więcej
18. Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" - galeria zdjęć
Rajd Motocykli Zabytkowych "Śladami Piastów" - więcej zdjęć na... więcej
Święto zabytkowej motoryzacji w Mlada Boleslav. Zaproszenie na Bohemia Rally 2025
To nie jest zwykły rajd, to kilka imprez w jednej i prawdziwe święto klasycznej... więcej
1000 Mil Československých wystartował w Pradze
Takie „vozidla” jak na rajdzie 1000 Mil Československých próżno... więcej
U Janka na rejonach – relacja z XI Rajdu po Ziemi Mińskiej
Rajd po Ziemi Mińskiej to chyba już legenda mazowieckich okręgówek. Przez około... więcej
Zwykły dzień z klasykami - relacja z Drive it Day 2025
Pojazdami zabytkowymi jeździmy na zloty, rajdy, imprezy, wycieczki i innego... więcej
Drive it Day 2025 - wasza galeria zdjęć
Kilka zdjęć od naszych fanów i czytelników z akcji Drive it Day 2025. 
III Rajd Pojazdów Zabytkowych Doliny Sanu - zaproszenie na rundę MPPZ
Automobilklub Doliny Sanu - organizator IV rundy MPPZ, działając na zlecenie ZG... więcej
25. Jubileuszowy Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych - zaproszenie
Automobilklub Rzeszowski organizator VI rundy MPPZ działając na zlecenie ZG PZM... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Fédération Internationale des Véhicules Anciens