Zapraszamy na inaugurację tegorocznego sezonu rajdów terenowych do Drawska Pomorskiego!
Niespełna jeden dzień dzieli nas od rozpoczęcia nowego sezonu rajdów terenowych... więcej
Nie żyje Tadeusz Hołubowski
Bardzo smutną informację otrzymaliśmy z Klubu Motorowego "Cisy" ... więcej
49. Rajd Monte Karlino – rajd dla każdego!
W ostatnich latach najstarszy rajd w regionie był rozgrywany w randze Super KJS... więcej
Zapraszamy na testy rajdowe pod okiem Kuby Brzezińskiego!
18-19 kwietnia (czwartek – piątek) Organizujemy testy oraz szkolenie... więcej
Rajd turystyczny po Wzgórzach Bukowych
Klub Pojazdów Zabytkowych - Szczecin zaprasza na rajd turystyczny pojazdów... więcej
ZAPROSZENIE na II Rundę Ogólnopolskich Mistrzostw Pomorza Zachodniego Cross Country, Piła, 6 kwietnia 2024 r.
Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motorowego w Szczecinie oraz Towarzystwo... więcej
Trening na poligonie drawskim
Fundacja Baja Poland zaprasza zawodników na trening przed rajdem Columna Medica... więcej
Columna Medica Baja Drawsko Pomorskie
Aplikacja SPORTITY to oficjalna tablica ogłoszeń podczas rajdu Columna Medica... więcej
Radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy
    Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,radosnych i... więcej
Columna Medica Baja Drawsko
Z wielką radością informujemy, że zgłoszenia na Rajd Columna Medica Baja... więcej

Podsumowanie sezonu 2016 w Wyścigowym Motocyklowym Pucharze Polski Classic

Przez ostatnich kilka lat grupa zapaleńców tworzyła amatorskie wyścigi na motocyklach klasycznych. Pod koniec 2015 PZM dostrzegł gwałtowny rozwój tej dyscypliny sportu. Na przełomie 2015/2016 PZM wraz z pasjonatami wyścigów klasyków tworzy regulamin pierwszego Wyścigowego Pucharu Polski Classic. Ogłoszenie terminarza eliminacji i mamy cztery rundy rozgrywek w randze Pucharu Polski.

PZM ma swoje zasady które należy spełniać. Dlatego w sezonie 2016 musieliśmy postawić na perfekcyjne przygotowanie sprzętu oraz samych zawodników. Fakt że są to zawody przede wszystkim dla amatorów jednak na profesjonalnym poziomie sprawia że każdy przygotowuje że pomiędzy zawodnikami są wielkie różnice. Jednak dla zawodników najważniejsza jest dobra zabawa i współzawodnictwo na torze w duchu fairplay.

Pierwszy sezon to poligon zarówno dla zawodników, klubów jak i oficjeli PZM. To pierwsze tego typu wyścigi w Polsce. Jasne z niektórych klasach było mniej zawodników w innych więcej przez co poziom rywalizacji był różny. Jednak od początku widać było dominację zawodników zrzeszonych w ZO Szczecin. Znakomita większość wyścigów zakończyła się zwycięstwem zawodników Pro Racing Team co zaowocowało największą ilością zdobytych punktów w „generalce”. Doskonale to widać na przykładzie najmocniej obstawionych klas Classic 175 i Classic 500 gdzie PRT wywalczył wszystkie trzy miejsca na podium w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce w klasyfikacji klubowej Wyścigowego Pucharu Polski.

Plany?

Nadal aktywnie działać by popularyzować nasz sport w Polsce. Zarażać nowych zawodników naszą pasją. Dobrze się bawić. Podnosić rywalizację na coraz wyższy poziom.

Nadchodzący sezon zapowiada się nad wyraz obiecująco. W terminarzu imprez widnieje aż pięć eliminacji w tym dwie na Torze Poznań. Dodatkowo frekwencja bardzo rośnie – wiemy już o 80 zawodnikach przygotowujących się do sezonu 2017. Rywalizacja w Classic 175, 250, 500 jak zwykle będzie bardzo zacięta – w tym klasach jeździ największa liczba zawodników. Jednak również w nowych klasach Moped, Post Classic i Youngtimer jest już spora liczba chętnych do współzawodnictwa.

Czasu do pierwszych zawodów jeszcze sporo więc spokojnie można przygotować motocykl. Zachęcamy do tego ponieważ jest to pierwsze tak łatwo dostępna seria wyścigowa w Polsce. Ceny motocykli które mogą stać się bazą na motocykl do walki o Puchar Polski zaczynają się już od kilkuset złotych…

Zawodnicy którzy zajęli najwyższe miejsca na podium w klasyfikacji generalnej Wyścigowego Motocyklowego Pucharu Polski Classic

Klasa Classic 175 (motocykle wyprodukowane przed 1978r)

  1. Krzysztof Banyś  - Yamaha DT175 Pro Racing Team Szczecin
  2. Radosław Widawski – CZ175 Pro Racing Team Szczecin
  3. Mateusz Widawski – CZ175 Pro Racing Team Szczecin

Klasa Classic 250 (motocykle wyprodukowane przed 1978r)

  1. Maciej Gonciarz (MZ TS250) – Pro Racing Team Szczecin
  2.  Janusz Rainko (Yamaha RD 250) – Klasyk Moto Klub Białystok
  3. Marek Lubiński (MS ES250/2) - Pro Racing Team Szczecin

Klasa Classic 500 (motocykle wyprodukowane przed 1978)

  1. Maciej Mączyński (Yamaha XS400) Pro Racing Team Szczecin
  2. Marcin Magdzik (Honda CB350Four) Pro Racing Team Szczecin
  3. Andrzej Paszkowski (Honda CB350Four) Pro Racing Team Szczecin

Klasa Post Classic 250 (motocykle wyprodukowane przed 1984)

  1. Stanisław Marcinkowski (Honda CB250RS) Pro Racing Team Szczecin

Klasa Post Classic 500 (motocykle wyprodukowane przed 1984)

  1. Sebastian Kapusta (Suzuki RG250) Pro Racing Team Szczecin
  2. Marcin Sendal (Suzuki GS400) Pro Racing Team Szczecin
  3. Sławomir Filipczak (Honda XL350) – Automobilklub Morski

Klasa Youngtimer 500 (motocykle wyprodukowane przed 1989)

  1. Tomasz Janiak (Suzuki RG250) Pro Racing Team Szczecin
  2. Emil Pastucha (Honda CB450) Pro Racing Team Szczecin
  3. Krzysztof Dzikowski (Suzuki GS500) Pro Racing Team Szczecin

Klasyfikacja Klubowa Wyścigowego Motocyklowego Pucharu Polski

  1. Automobilklub Wielkopolski 1103 PKT
  2. Pro Racing Team Szczecin 955 PKT
  3. Automobilklub Królewski 423 PKT

Oficjalne wyniki z sezonu 2016 tu -> http://www.chronopn.neostrada.pl/WMMP2016.HTM

A wszelkie dodatkowe informacje znajdziecie na naszej stronie www.mppc.pl

Tekst. M. Magdzik
Zdjęcia: K. Sikora E. Pastucha

Zarząd Okręgowy PZM: