Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Wielkanocnych życzy Państwu Prezes... więcej
PUCHAR GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH enduro
Kieleckie Towarzystwo Motorowe NOVI KORONA Kielce organizuje w dniach 06-07.04.... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
Rozgrywki w ramach Pucharu Południowej Polski w cross country zaczynamy w... więcej
KOMUNIKAT
Informujemy, że w dniach 07-08.03.2024 biuro Zarzadu Okręgowego PZM w Kielcach... więcej
Fundacja PZM: 1,5% ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
SZKOLENIE LICENCJA SEDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO
Lubisz motoryzację, chcesz wejść w świat motosportu? Ta informacja jest dla... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Druga runda SuperOES rozgrała sie w warunkach mało zimowych. Pogoda była... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Już w sobotę 17.02.2024 kolejna runda SuperOES na Tor Kielce z nową... więcej
Szkolenie na licencję ND-R Tor "KIELCE" 24-25.02.2024
1. Termin: 24 - 25 luty 2024 (sobota, niedziela)2. Miejsce: Tor „KIELCE... więcej
SUPEROES 2024 I Runda
W sobotę 20.01.2024 na Torze KIELCE w Miedzianej Górze odbedzie sie pierwsza... więcej

IX runda Kryterium Toru Kielce Superoes 2016: Superoes Rozmaitości

IX runda Kryterium Superoes została rozegrana na Torze Kielce 24 września. Na niezwykle barwne zawody złożyły się: zmienna pogoda, zróżnicowany styl jazdy 92 zawodników i 3 zawodniczek, auta przeróżnych marek oraz kilka utrudnień technicznych, z którymi szybko poradzili sobie organizatorzy.

Choć najpopularniejszą superoesową „bronią” są Hondy Civic i Renault Clio, w sobotę na Torze Kielce można było spotkać także dwa VW Golfy z różnych epok, grono miłośników BMW, do którego co rusz dołącza ktoś nowy, wpisującą się na stałe w krajobraz kieleckich zawodów ekipę kierowców Mercedesów 190 oraz trzy szybkie Fiaty 126p. Na szczególną uwagę zasługiwał napędzany motocyklowym silnikiem „Maluch” Igora Jorża.
Po zapoznaniu, przejeździe treningowym i krótkiej przerwie na uruchomienie pomiaru czasu rozpoczął się pierwszy przejazd. Wielu zawodników musiało udowodnić, że nieobca jest im sztuka ... wolnej jazdy. A raczej, jak mówi uczestniczący niekiedy w Superoesach kierowca Toyoty MR2, Michał Siewior- jazdy powściągliwej. Na śliskiej nawierzchni szczególnie sprawdza się znane z forów internetowych powiedzenie, że „wolno znaczy delikatnie, a delikatnie znaczy szybko”. Liczy się tempo pokonania całej trasy, a wysoka, niedostosowana do warunków szybkość w jej fragmencie ostatecznie może ... spowolnić.

Zresztą nie trzeba deszczu, by prędkość chwilowa nie przekładała się na dobry wynik. Kosztownym i często popełnianym błędem było zbyt późne hamowanie przed nawrotem. Umieszczona obok wjazdu na karting opona, przy której należało zmienić kierunek o 180 stopni stanowiła dla uczestników sprawdzian umiejętności i koncentracji. Znaleźli się jednak tacy, którzy pogodzili efektywność z efektownym poślizgiem jak choćby Tomasz Zagórski, czy Artur Wodniak. Drugi z tych zawodników zapisał się swego czasu w historii polskich rajdów jako „Ostatni, który tak Poloneza wodzi”. To właśnie z Arturem Wodniakiem za kierownicą żegnała się z trasami rajdówka z FSO.

My zaś już 22 października pożegnamy się z rywalizacją o miejsca w klasyfikacji generalnej Kryterium Toru Kielce. Nie będzie to jednak oznaczało końca emocji: 11.11 rozgrywamy Puchar Jesieni, a 03.12- Superbarbórkę.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: