Lublin:

Polski Związek Motorowy Okręgowy Zespół Działalności Gospodarczej sp. z o.o. w Lublinie

20-064 Lublin, ul. B. Prusa 8, lublin@pzm.pl

Tel. 81 53 34 204 - PZM OZDG LUBLIN
Tel. 81 74 78 493, fax 81 53 34 300

Inspektor Ochrony Danych Osobowych iodo.lublin@pzm.pl

Sztuka na Giełdzie

 

14 października w godzinach 8:00 – 12:00. Lubelski Rynek Hurtowy, Elizówka 65

Działanie składa się z kilkunastu interwencji artystycznych w trakcie trwania cotygodniowej giełdy rolno - spożywczej na Elizówce.

Przestrzeń z pozoru nie kojarzona ze sztuką stanie się na jeden dzień polem działań artystów. Powstaną ekspozycje, stoiska, instalacje i happeningi wpisujące się w krajobraz rynku i starające się z nim korespondować. Przedsięwzięcie jest nastawione na niespodziewaną konfrontację klienta giełdy ze sztuką w obecności artysty. Wierzymy, że takie zderzenie będzie ciekawe i inspirujące dla obu stron.
Tematyka prac często porusza aktualne problemy społeczne i odnosi się do nich. Pragniemy zaprezentować propozycje często trudne, ale warte uwagi ze względu na swój krytyczny charakter.

1. Pojemnik na odzież używaną

Autor: Krzysztof Bryła

Projekt zakłada „postawienie” pojemnika na odzież używaną w formie malarskiej instalacji w okolicach stoisk handlujących odzieżą.. Obrazy przedstawiające ściany pojemnika w skali 1:1, po połączeniu w prostopadłościan staną się jego wierną kopią o wymiarach 215 x 115 x 115 cm (6 obrazów technice akryl na płótnie).

Informacje o autorze:

Krzysztof Bryła - urodzony w 1984 w Biłgoraju. Absolwent malarstwa w Kolegium Sztuk Pięknych UMCS w Kazimierzu Dolnym. Obecnie: dyplomant ASP Wrocław.

http://krzysztofbryla.blogspot.com

http://free.art.pl/biala/podworko_sztuki.htm

2. Akcje zanotowane

Autor: Agnieszka Ziemiszewska

Projekt to zestaw bannerów inspirowanych tymi realnymi, handlowymi.

Informacje o autorze:

Absolwentka Wydziału Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, dyplom z wyróżnieniem. Uczestniczka wielu wystaw i przeglądach w kraju i za granicą (m. in w USA, Grecji, Francji, Rosji, Bułgarii, Korei, Iranie, Peru, Słowenii, Meksyku, Finlandii, Włoszech, Chinach i Niemczech).

Obecnie doktorantka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Mieszka w Łodzi.

3. Myśli ambiwalentne

Autor: Agnieszka Ziemiszewska

Seria plakatów, które będąc nośnikiem informacji mogą i według autorki powinny być wykorzystywane jako medium inicjujące dialog, refleksje na temat zjawisk społecznych dotyczących wszystkich jego uczestników (nie tylko tych odwiedzających galerie sztuki). Projekt prezentuje cykl popularnych i często powtarzanych zdań zestawionych z ich graficzną ilustracją, dającą im nowe bądź drugie znaczenie.

Każdy z nas słyszał, a może nawet wypowiadał zdania : „robię to dla ciebie”, „rodzina jest najważniejsza”, „mówię co myślę”, „robię co chcę”. Ale czy myślał o rzeczywistym znaczeniu tych słów - co robię dla innych, jakie są moje relacje z rodziną?.

Celem projektu jest wywołanie refleksji (w zamierzeniu projektu pozytywnej) na temat rzeczywistości w jakiej żyjemy, przy czym refleksja ta może mieć również aspekty negatywne, wywołać uczucie dyskomfortu (stąd tytuł cyklu).

Cel/sens plakatów:

“Lubię to” - co jest w życiu najważniejsze, o wyborach jakich dokonujemy, czy są nasze własne, czy są przemyślane?

“Rodzina jest najważniejsza” – często powtarzane zdanie, pytanie o relacje z rodziną.

“Robię to dla Ciebie” – pytanie o to co dajemy innym.

“Mam lęk wysokości” – plakat porusza problem fobii społecznych, poglądów radykalnych, nietolerancji.

“Mówię co myślę” – czy rzeczywiście tak jest ? Plakat porusza również problem alkoholizmu, o którym mówi się często w kontekście ludzi ubogich, niewykształconych, tak jakby nie istniał w innych sferach.

“ Uśmiecham się przez sen” – nawiązuje do jakości życia, czy jest się z niego zadowolonym a także porusza problem starości.

“ Oddaje krew” – porusza problem więzi społecznych I związanych z nimi aspektami jednoczącymi w imię pozytywnych działań jak np. krwiodawstwo. Innymi słowy plakat to pytanie co robię dla ludzi z którymi nie łączą mnie żadne więzi poza społecznymi.

“Chodzę własnymi ścieżkami” – plakat porusza problem niezależności człowieka.

4. Na straganie w dzień targowy

Autorzy: Maria Jankowska, Ania Stojcev

Kompozycja przestrzenna stworzona z podwieszonych do drewnianej konstrukcji zielonych jabłek z przygotowanymi naklejkami. Odwiedzający giełdę będą mogli zrywać jabłka z wybranymi naklejkami. W zamian za otrzymany owoc wykonają jego własnoręczny szkic i przypną w miejsce zerwanego jabłka. Owoc zapakowany zostanie w papierową torebkę z naklejkami, którą można podarować bliskim. Pod koniec dnia targowego w miejscu zdarzenia powstanie nowa, odmieniona instalacja stworzona przez przypadkowe osoby robiące zakupy na giełdzie - zamiast jabłek wisieć będą rysunki uczestników.

Informacje o autorach:

Maria Jankowska - absolwentka architektury i urbanistyki na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Bydgoszczy. Zajmuje się projektowaniem architektury, scenografii oraz instalacji w przestrzeni miejskiej, które prezentowała kilkakrotnie w ramach Międzynarodowego Festiwalu Zdarzenia im. Józefa Szajny oraz w przestrzeni miasta Poznania. Laureatka konkursów artystycznych. (m. in.: 2 miejsce w konkursie na plakat promujący inicjatywę „Mobilna Młodzież” organizowanym przez Komisję Europejska, 1 wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie na ilustracje do tekstu piosenki Jeremiego Przybory.

www.mariajankowska.pl

Ania Stojcev - absolwentka architektury i urbanistyki na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Zajmuje się projektowaniem architektury, architekturą wnętrz i wzornictwem. Laureatka konkursów artystycznych i projektowych, m. in.: 1 miejsce w konkursie na zagospodarowanie przestrzenne terenów nadwarciańskich w Poznaniu (Eko pole), 1 miejsce w konkursie na toaletę miejską dla miasta Sopot (mushellka), 2 miejsce w konkursie pt. Piknik w Mieście organizowanym przez miesięcznik Architektura Murator oraz 3 miejsce w konkursie na Pufę dla leniucha.

5. GIFT SHOP

Autorzy: Marcin Szuszkiewicz, Filip Ignatowicz

Projekt polega na przeniesieniu sytuacji znanej z muzealnych sklepów z pamiątkami, pchlich targów, sklepów typu „wszystko po dwa złote” handlujących chińszczyzną, marketu z dewocjonaliami czy butików ze stanikami i stringami znanych z przejścia pod tunelem, a może nawet domów aukcyjnych ze sztuką. Odwołujemy się do samej sytuacji handlu, marketingu, topowego, modnego produktu, popytu i podaży, wahań cen i barteru. A to wszystko w sposób ironiczny, momentami złośliwy, który miałby na celu weryfikować elementy gospodarki, prawa rządzące artmarketem i samego handlu, obnażać i przyglądać się ludzkim zachowaniom, a w szczególności tak powszechnej chęci posiadania. Chcielibyśmy stworzyć i poprowadzić przez jeden dzień sklep z pamiątkami - GIFT SHOP - w którym sprzedawalibyśmy rodzaj ART-PRODUKTÓW, przedmiotów w stopniu najwyższym bezużytecznych traktując je jak najpoważniej, jako nieodłączny przejaw kultury i probierz estetycznych upodobań przyszłych właścicieli. Każdy z oferowanych obiektów będzie unikatowy, albo właśnie z tej unikatowości typowej dla dzieła sztuki kpił. Chcemy wejść w interakcję z każdym kto zechce do nas podejść. Porozmawiać, niekoniecznie coś sprzedać, zakładamy możliwość gry o towar, wymianę, losowania. Wymiana może polegać na wykonaniu przez zainteresowanego prostej czynności, podzielenia się opowieścią, lub wymiany na zasadzie towar za towar. Każdą zdobytą przez nas rzecz, w tym także gest czy opowieść, zamierzamy skrupulatnie skatalogować, celem stworzenia swojego rodzaju książki, albumu zawierającego notowania produktów. Umieścimy w nim także każdą sprzedaną i niesprzedaną rzecz aby przyjrzeć się upodobaniom oraz zanalizować prawa rynku w obrębie naszego działania. Cała zaaranżowaną przestrzeń/sytuacja będzie monitorowana, rejestrowana z ukrycia tak, aby cała akcja nie było tylko efemerycznym happeningiem, lecz mogła się stać podłożem dla pracy wideo wykraczającej poza zwyczajnie zarejestrowaną dokumentację. Różnorodność zachowań „klientów”, reakcji na „produkty” i nasze prowokacje złoży się na wypadkową działania GIFT SHOPU.

Informacje o autorach:

Filip Ignatowicz

Urodziłem się 30 listopada 1990 roku w Gdańsku, gdzie nadal mieszkam. Studia na wydziale malarstwa na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych rozpocząłem w 2009 roku. Obecnie jestem na IV roku. Pierwsze dwa lata nauczania spędziłem w pracowni prof. Józefa Czerniawskiego. Obecnie jestem na IV roku i kształcę się w pracowni malarskiej prof. Henryka Cześnika oraz pracowni rysunku prof. Marii Targońskiej, a także pod okiem prof. Witosława Czerownki i Roberta Florczaka. Zajmuję się szeroko pojętą sztuką wizualną od działań performatywnych oraz instalacji, przez fotografię do realizacji wideo i etiud filmowych, ostatnio coraz częściej tworzę wizualizacje wideo do spektakli teatralnych. Nie wierzę w rozwój sztuki, tylko w jej zmienność.

Marcin Szuszkiewicz

Urodziłem się w 1987 roku, odkąd pamiętam próbowałem świat zastany uzupełnić, przetłumaczyć i wyrazić na swój własny sposób. To brzemię lat najmłodszych po dziś dzień w sobie noszę. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, i Postać Henryka Cześnika stała się magnesem skupiającym ciekawych ludzi; stałem się częścią pracowni, łączy nas jakaś nić niewyrażalna i żywość spojrzenia, w każdym z nas zostało coś z ciekawości dziecka.

6. Street Art. Bazar

Autorzy: Europejska Fundacja Kultury Miejskiej: Cezary Hunkiewicz, Anna Bakiera

Aukcje street artu w Polsce organizowane są od 2010 roku. Od samego początku wzbudzały wiele kontrowersji - oto sztuka przynależna ulicy, weszła na poziom komercyjnej rozgrywki pomiędzy „artystami”, a kolekcjonerami. Ogromny sukces I Polskiej Aukcji Street Artu uświadomił zainteresowanym tematem, że rozpoczął się nowy etap w historii sztuki. Dotąd pogardzana sztuka miejska, nagle znalazła się na okładkach „poważnych” tytułów o sztuce, w książkach, a nawet w przewodnikach po wielu miastach na świecie.  Spróbujemy odwrócić sytuację i przekonać się czy bywalcy giełdy wyczują okazję do interesu. Na stoisku pojawią się prace artystów street artowych (m.in. domniemana praca Banksy’ego), vlepki, szablony, płótna, ale również „artystyczne przedmioty codziennego użytku”; ubrania, narzędzia itd.

Informacje o autorach:

Cezary Hunkiewicz

Wiceprezes Zarządu Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej. Socjolog, nauczyciel akademicki, doktorant – stypendysta w Katedrze Filozofii Społecznej KUL. Od ponad 10 lat aktywnie uczestniczy w rozwoju sztuki niezależnej. Zaangażowany w krajowe i międzynarodowe projekty artystyczne (m. in. Brain Damage Aerosoul Culture Magazine, Meeting of Styles, Write 4 Gold, LFG). Autor artykułów o tematyce społecznej i referatów nt. kultury miejskiej. W czasie studiów stypendysta ministra edukacji narodowej za wybitne osiągnięcia w nauce. Działał przy projektach artystycznych organizacji pozarządowych, doradzał jednostkom samorządu terytorialnego, w działaniach marketingowych wspierał wiele popularnych marek. Z agencjami reklamowymi współpracuje w zakresie planowania strategicznego i realizowania działań niestandardowych. Obecnie prowadzi własne badania socjologiczne. A najchętniej zgłębia różnice kulturowe.

Europejska Fundacja Kultury Miejskiej.

Anna Bakiera –  Ur. w 1987 roku. Studentka kulturoznawstwa (UMCS) i historii sztuki (KUL), animatorka kultury.  Od 2009 roku związana z Europejską Fundacją Kultury Miejskiej. Współorganizatorka m.in. Lubelskiego Festiwalu Graffiti, Meeting of Styles Polska oraz Brain Damage Gallery. Wolontariuszka przy wielu lubelskich wydarzeniach kulturalnych. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół socjologii miasta, urbanistyki oraz sztuki funkcjonującej w przestrzeni publicznej.

7. Let it be the word / niech stanie się słowo

Autor: Sebastian Mariusz Szymczak

Projekt jest słowem , bo od słowa wszystko bierze początek wszystko - aby wyrazić pragnienie trzeba wpierw je wypowiedzieć. Rzecz w tym że w dzisiejszym świecie o wiele częściej milczymy na temat tego co najbardziej pragniemy. A czyż nie powinno być odwrotnie ? Większość z nas najbardziej pragnie tego co ma z pozoru najmniejsza wartość materialną : Przyjaźni, Miłości, Otuchy, Dobrego słowa , etc... Pomysł polega na zwróceniu słowu wyrażającemu ów pragnienia ukryte za pomocą plakatów: każdy może urwać z ogłoszenia / plakatu to czego pragnie i zadzwonić pod wskazany numer.

Informacje o autorze:

Twórca Kabaretu Czysta Poezja, autor wielu nagradzanych reklam (także w znaczeniu szkoły mistrzów reklamy), rysownik - satyryk (jedne z jego komiksów jest częścią podręcznika do Ekonomii wydany przez fundację FOR prof. Leszka Balcerowicza. Bloger i dziennikarz. Za artykuł np. "Chciała by dusza do raju " - O rajach podatkowych  otrzymał nagrodę najlepszego debiutu dziennikarskiego roku 2010 / 2011 portalu interia. Poeta, dla którego słowo ma niebotyczną wartość.

www.czystapoezja.pl

8. Jezus TM

Autor: Tomasz Maped Pizoń

Głośna ostatnio "renowacja" obrazu w wykonaniu Cecilii Gimenez skłania do prostego przemyślenia. Czy zabytkowe dzieła sztuki które oglądamy mają jakikolwiek związek z ich pierwowzorami? Nie od dziś wiadomo że niemal wszystkie antyczne rzeźby to kopie. Szacuje się że około 20% zawartości magazynów Luwru to falsyfikaty, reprodukcje lub podróbki. Czy wieloletnie zabiegi konserwatorów z niektórych dzieł nie zrobiły syntetycznych dzieł inspirowanych oryginałami? Czy nie należy dać im śmierci przysługującej materii na każdym szczeblu? Posługując się świeżym przykładem z Hiszpańskiego miasta Borja chcę nakłaniać do bojkotowania działań konserwatorów zabytków.

Trzy reprodukcje będą wystawione na aukcję. Wymiar społeczny projektu polega na zwróceniu uwagi na potrzebę osiągania (drogą kupna) swoich marzeń, realizowania się w ten sposób bez względu na jakość realizacji. Pieniądze mogą nam dać obraz "Ecce Homo" autorstwa Elias Garcia Martineza. Najbardziej aktualną reprodukcję. Malowidło to straszyło swoją niedoskonałością wiernych z miasteczka Borja. Zostało ze szczerych chęci zrekonstruowane.

Informacja o autorze:

Tomasz Maped Pizoń (ur. 1986) - przede wszystkim student, rysownik i rzeźbiarz. Jego ambicją jest zostanie technikiem sztuk plastycznych. Ze względu na patologiczną wręcz znajomość narzędzi i materiałów, w grupie Robimy nazywany Dzieckiem OBI. Założyciel spotkań Warsztaty Szablonu. Zajęcia plastyczne prowadzi od 19 roku życia. Zamówienia na murale składali u niego między innymi: Greenpeace, Amnesty International i Opera Narodowa.

9. Uświadomienie

Autor: Adam Marczuk

Grupa 6-10 osób stanowi żywe tworzywo dla artysty, który za ich pomocą w wyraźny sposób prezentuje publiczności różnicę pomiędzy happeningiem, performance oraz instalacją.

Informacje o autorze:

Adam Marczuk - pracownik Ośrodka "Brama Grodzka - Teatr NN".

10. Matka Boska Ziemniaczana

Autor: Jakub Jeremicz

Instalacja – ołtarzyk, polegająca na wystawieniu obrazu wykonanego tradycyjną techniką pisania ikon (tempera jajowa) ze złoceniami złotem, srebrem i szlagmetalem. Obraz znajdujący się na stoliku stylizowanym na wiejski ołtarzyk, przyozdobiony płótnem i świecami każdemu chętnemu da możliwość złożenia prywatnej prośby o wstawiennictwo i nadziać ziemniaka na kolec.

Informacje o autorze:

Street art. Urban art. I takie tam

11. FREESITE#

Autor: Konrad Chyl

FreeSite to nowy rodzaj koncertów w przestrzeni publicznej, który zakłada wprowadzenie muzyki improwizowanej w tkankę miasta. Punktem wyjścia dla FreeSite jest potraktowanie dźwięków miasta jako materii dla improwizacji. Dźwięki miasta i otoczenia stają się też integralną częścią koncertu. Jest to konfrontacja muzyki free improv z otwartą, pełną hałasów sonosferą miasta.

Informacje o autorze:

Konrad Chyl gra w zespołach : zuBrad, zuBra2, zuBra1, EcHamiXu, gdula#harp, harpakahylo i kr39. Uczestniczył w sesjach muzyki improwizowanej grając na perkusji, elektronice, gramofonie i przedmiotach razem z: Joel Grip,Robin Hayward, Pierre Borel, Krzysztof ,,Arszyn” Topolski, Mikolaj Palosz, Patryk Lichota, Piotr Tkacz, Piotr Kala, Oier Iruretagoiena, Kim_Nasung. Poszukuje własnej formuły działania (sytuacja dźwiękowa) na pograniczu koncertu i instalacji dźwiękowej. Autor muzyki do spektaklu ,,Kosmos” dla Lubelskiego Teatru Tańca.

W Ośrodku Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ,,Rozdroża" organizuje autorski festiwal ,,AudioLogie” poświęcony sztuce dźwięku i muzyce elektroakustycznej.

http://soundcloud.com/harpakahylo http://przechylony.wix.com/portfolio

12. Nielegalne walki zwierząt

Autorzy: studenci kierunku Animacja Kultury UMCS

Akcja porusza problem zezwierzęcenia wśród ludzi tego, że ludzie zamieniają się w zwierzęta widząc dobra znajdujące się w obrębie targu, giełdy. Starają się uzyskać jak największą ilość dóbr w jak najniższej cenie. Odrzucają normy zachowania społecznego, posuwając się do różnych nieetycznych zachowań. Poruszamy przy okazji problem nielegalnych walk zwierząt, które są dosyć częstym sposobem na  szybki i nieuczciwy zarobek. W tym celu zainscenizujemy prawdziwą walkę wewnętrznych ludzkich zwierząt, które stoczą bezkrwawe, lecz mrożące krew w żyłach pojedynki.

W akcji bierze udział ok.12 osób: Konferansjer: osoba, która zbiera zakłady, animuje publiczność, nagabuje tłum.

Informacje o autorach:

Grupa młodych, energicznych studentów animacji Kultury UMCS, którzy zmieniają bezbarwną rzeczywistość w rzeczywiście barwne doświadczenia.

13. Stragan Prawdziwego Polaka

Autor: Kamil R. Filipowski

Stoisko handlowe z asortymentem wytykającym narodowe przywary, piętnującym nabywane z pokolenia na pokolenie, nieuświadomione najczęściej, wzorce, rytuały, przekonania, wierzenia, przyzwyczajenia i wchodzącym w dyskurs z zasobami aprobaty estetycznej odbiorcy. Tradycyjny w formie stragan oferujący kupującym stricte nietradycyjne artefakty stanowić ma z jednej strony pole badawcze wrażliwości giełdowej społeczności na artykuły wykorzystujące jednoznacznie kojarzącą się symbolikę i mocno utrwalone kody znaczeniowe, z drugiej zaś ma być próbą twórczego wykorzystania tychże znaków i znaczeń i zbudowania na ich kanwie zupełnie nowych, zaskakujących form wyrazu artystycznego. W ofercie między innymi znajdą się: mini kalwaria ogrodowa – katolicki substytut przybyłych z niewiernego Zachodu krasnali ogrodowych, źle kadrowane godła , prawdziwe bestsellery, modele do sklejania TU-154 (model rządowego Tupolewa, w którym zginęła czołówka polskich polityków i dyplomatów jako pytanie o kondycję narodowej traumy w półtorej roku po tragedii), Kubizm katolicki – seria kilku obrazów o popularnej tematyce religijnej w odświeżonej, nieco bardziej współczesnej i nowoczesnej kubistycznej formie i wiele innych.

Informacja o autorze:

Kamil R. Filipowski (ur. 1981) - absolwent filozofii na UMCS, malarz, grafik, animator kultury, współzałożyciel Kamienicy Pracy Twórczej Szewska 3. Przez całe życie skrupulatnie odmawiał wszelkiej edukacji artystycznej i w rezultacie niczego nie osiągnął. Dotychczas trzykrotnie wystawiał swoje prace na widok publiczny na znak oporu wobec nabytej dosyć wcześnie kosmofrenii. Miłośnik ciężkostrawnego kina i mało przyjemnych rozwiązań dźwiękowych. Od lat prowadzi otwartą wojnę z Matką Naturą.

14. Źle wykonane portrety

Autor: Kamil R. Filipowski

Stanowisko artystycznego (niedbałego) wykonywania portretów w 5 minut.

Happening, którego założeniem jest komentarz coraz częściej obserwowanych na ulicach miast portrecistów i karytaturzystów, wykonujących niejednokrotnie za niekoniecznie niewielkie pieniądze prace o niskich walorach estetycznych oraz ukazanie wątpliwości dotyczących nabywców tego rodzaju sztuki, dla których bardzo często jest to jedyny sposób, aby wejść w posiadanie ręcznie wykonanej własnej podobizny, chociażby na kartce papieru. Dlatego też powstała idea celowego wykonywania za niewielką opłatą portretów z założenia złych, źle wykadrowanych, niedbałych i w stopniu bardzo odległym przedstawiających zleceniodawców. Akcja prowokuje też pytania następujące: czy zamierzony kicz jest nadal kiczem, czy jego meta odpowiednikiem? Czy jawna propozycja czegoś niedbałego i w samych swych podstawach niosącego znikome artystyczne walory może zostać odebrana jako ciekawy eksperyment lub rodzaj dobrego żartu skłaniającego o dziwo do uczestnictwa? A może będzie to droga do zaskakujących artystycznych rezultatów? Jedno jest pewne: dla uczestników giełdy będzie to jedyna i niepowtarzalna okazja na naprawdę tani i kiepski portret.

 

 

OZDG (Spółka zarządzająca): 

News: Lublin

Najlepsza w Lublinie myjnia bezdotykowa
 Takiej aktywnej piany nie ma nikt!!! Takiej ceny... więcej
Nasze oferty na OTOMOTO
ZAPRASZAMY - Sprawdź nasze oferty na OTOMOTO.pl
Wydłuż gwarancję MAXIMUM CARE
Super oferta dla naszych wyjątkowych Klientów. Serdecznie... więcej
Lublin Wydarzenia 2021
 Wydarzenia 2021

WINIETY, Winietki, Opłaty drogowe


Telefon do pomocy drogowej
Stacje Kontroli Pojazdów:
Województwo:
Stacje Obsługi Pojazdów:
Województwo:
Telefon do pomocy drogowej
Rzeczoznawcy PZM, samochodowi, opinie i wyceny:
Województwo:
Telefon do pomocy drogowej
Ośrodki Szkolenia Kierowców, prawo jazdy i doskonalenie techniki jazdy:
Województwo:
Zwieranie ubezpieczeń:
Województwo:
Zachęcamy Kluby będące organizatorami wszelkich imprez samochodowych, motocyklowych, caravaningowych oraz spotkań rekreacyjno-sportowych do skorzystania z unikalnych programów ubezpieczeniowych OC (dobrowolne) i NNW przygotowanych na prośbę Związku przez towarzystwo ubezpieczeń INTERRISK TU S.A. Vienna Insurance Group. Oba programy są atrakcyjne cenowo i umożliwiają Klubom wybór wariantu najlepiej odpowiadającego ich potrzebom – więcej informacji patrz tutaj.

Ubezpieczenia – oferty specjalne
Zachęcamy wszystkich Członków Klubów zrzeszonych w PZM, do skorzystania z naszej wyjątkowej oferty internetowej na ubezpieczenie turystyczne Bon Voyage (krótko i długoterminowe, indywidualne i rodzinne) oraz ubezpieczenie assistance (w ofercie krótkoterminowe assistance zagraniczne!).Bliższe informacje o wszystkich ww. ubezpieczeniach dostępne są na tej stronie pod Karta PZM lub Assistance, a także na stronach: www.sospzmot.pl i pzmot.pl.

Dla stałych klientów Spółek PZM proponujemy roczne kompleksowe ubezpieczenie assistance Pomoc PZM . Oferta obejmuje assistance domowe, infolinię i assistance medyczne, organizację wynajmu pojazdu i usługi rzeczoznawcy PZM więcej informacji patrz tutaj

Przypominamy też, że Klubom zrzeszonych w PZM, a także członkom tych Klubów i ich pracownikom oraz pracownikom wszystkich struktur organizacyjnych PZM, towarzystwo INTERRISK TU S.A. Vienna Insurance Group oferuje kompleksowe ubezpieczenie DOM MAX ze specjalną zniżką w wysokości 30%. Ubezpieczenie to dostępne jest w Spółkach PZM będących agentami INTERRISK TU S.A. VIG i w oddziałach INTERRISK.
Biura Obsługi Turystycznej:
Województwo:
Telefon do pomocy drogowej
Winiety:
Województwo: