Rozsądna jazda Górnego daje zwycięstwo

Pomimo braku Dariusza Polońskiego, który przez problemy z silnikiem nie mógł kontynuować jazdy, rywalizacja na 2. Etapie Rajdu Wisły trwa w najlepsze. Załogi Castrol EDGE Trophy stale zaskakiwały kibiców. Już na pierwszym OS-ie oponę przebił Marcin Scheffler, który był niezwykle zmobilizowany przed drugim dniem rajdu. – Rajd Wisły nas nie oszczędza, ale wciąż wierzymy w zwycięstwo w drugim dniu, tym bardziej, że warunki dla wszystkich są takie same – zapowiadał.

Zwycięzca 1. Eliminacji CET musiał już na OS8 borykać się z dziurą w oponie. Z kolei na OS10 wycieczkę poza trasę zaliczył Rafał Janczak, który nie mógł kontynuować jazdy. – Pojechaliśmy jeden z bardziej wymagających zakrętów zbyt arogancko, auto zaczęło nam uciekać na jedną stronę, po czym wybiło nas z powrotem na drogę. Uszkodzenie nie było groźne, ale na tyle poważne, że nie mogliśmy dalej rajdować. Szkoda, szczególnie po udanym pierwszym dniu – stwierdził doświadczony zawodnik.

Do ostatniej chwili załoga Ptaszek – Kozdroń walczyła z usterką hamulców, aby wystartować w drugiej pętli. Okazało się jednak, że bliżej nieznana awaria układu pokrzyżowała plany Hubertowi i Kamilowi. – Na pierwszej pętli 2. Etapu zabrakło nam hamulców, ale myśleliśmy, że to jedynie chwilowy problem. Na serwisie mechanicy pracowali ciężko, abyśmy mogli wyjechać w pełni sprawną rajdówką, ale zaraz za Punktem Kontroli Czasu okazało się, że nie udało się usunąć problemu – kwitował Ptaszek.

Bardzo rozsądną jazdą cały czas imponował Marcin Górny, który skupiał się na dotarciu na metę, jednocześnie poprawiając czasy. Doświadczenie Zbigniewa Cieślara, dobrze znającego niespodzianki Rajdu Wisły, także było znamienne w skutkach. – Szczegółowo przeanalizowaliśmy trasę, dzięki czemu nie zaskoczyła nas niczym większym. Jednocześnie mogłem cieszyć się rajdowaniem, a nie walką z samochodem, ale wszystko dzięki Zbyszkowi, którego wkład w ten sukces jest nieoceniony – chwalił kolegę Górny.

Punktacja 2. Eliminacji CET:
1. Marcin Górny / Zbigniew Cieślar 4 – 4 – 5
2. Marcin Scheffler / Szymon Marciniak 0 – 5 – 0
3. Rafał Janczak / Michał Grudziński 5 – 0 – 0
4. Hubert Ptaszek / Kamil Kozdroń 0 – 0 – 0
5. Dariusz Poloński / Grzegorz Dobosz 0 – 0 – 0

Samochody: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum