Powrót Kościuszki

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po dwumiesięcznej przerwie wracają na trasy Mistrzostw Świata. Rozpoczynający się w czwartek Rajd Niemiec będzie dla załogi LOTOS Rally Team siódmym startem w tegorocznym cyklu WRC. W IX rundzie Mistrzostw Świata Michał i Maciek pojadą Fordem Fiestą WRC obsługiwaną przez M-Sport.

„W niedzielę mieliśmy możliwość testowania na suchej i mokrej nawierzchni. Jest to tym bardziej cenne, że to nasze pierwsze kilometry samochodem WRC na nawierzchni asfaltowej. Dzięki wsparciu naszego partnera, Grupy Lotos, na niemieckich asfaltach wystartujemy Fordem Fiestą WRC. Rajd Niemiec to trzy różne charakterystyki odcinków od krętych winnic po poligony wojskowe asfaltowo betonowe z niebezpiecznymi zaporami czołgowymi oraz bardzo szybkie fragmenty przypominające asfaltową Katalonię. Pomimo tego, że w ubiegłym roku wygraliśmy ten rajd w klasyfikacji PWRC w tym roku zdecydowaliśmy się na robienie notatek od zera. Tak więc czeka nas sporo pracy na zapoznaniu.” – powiedział Michał

Po raz pierwszy od czasu wprowadzenia Rajdu Niemiec do kalendarza WRC w 2002 roku, w tym roku rajd rozpocznie się w Kolonii od prezentacji samochodów i załóg na Roncalliplatz. W drodze powrotnej z Kolonii do Trewiru załogi przejadą dwa pierwsze odcinki specjalne, przy czym drugi odcinek w okolicy Sauteral rozgrywany będzie dla większości załóg już po zmroku.

W piątek zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel o łącznej długości 131,36 kilometrów oesowych. W sobotę organizatorzy standardowo zaplanowali rywalizację na terenie poligonu wojskowego, gdzie na zawodników czeka liczący 41,08 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Łącznie w drugim dniu rajdu zawodnicy przejadą sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 153,70 kilometry oesowe. Na zakończenie Rajdu Niemiec w niedzielę zawodnikom pozostaną do rozegrania 2 odcinki specjalne.

W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1243,34 kilometrów, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,86 kilometrów oesowych.

Strategicznym partnerem zespołu LOTOS Rally Team jest Grupa LOTOS. Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są także marka paliw LOTOS Dynamic, marka olejów silnikowych LOTOS oraz marka Red Bull. Wsparcie medialne zapewnia RMF FM oraz TVP Sport.

Informacje dotyczące startów Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka są dostępne na stronie http://www.lotosrallyteam.pl/, a także na profilu „Emocje do pełna”  http://www.facebook.com/EmocjeDoPelna
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum