Sensacje w Karelii

Māris Neiksans prowadzi w Pucharze Świata po sensacyjnym zwycięstwie w Baja Russia. Kierowca z Rygi, ośmiokrotny rajdowy mistrz Łotwy, zaliczył pierwszy start w rajdach terenowych. Neiksans i rosyjski pilot Anton Nikołajew jechali 300-konnym Schlesserem z dieslowskim silnikiem Mercedesa. Samochód obsługiwał zespół NART Time.

Jeszcze bardziej sensacyjnie wygląda wynik Arona Domżały i Szymona Gospodarczyka. Mały Polaris, najszybszy w T3, wspiął się na siódme miejsce w generalce! Po niedzielnej awarii, Marek Dąbrowski i Jacek Czachor dzisiaj uzyskali czwarty czas, awansując na 12 pozycję.

Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk okazali się najlepszą polską załogą na pierwszym etapie Baja Russia. Polaris z numerem 21  prowadził w T3, a w generalce pierwszej rundy Pucharu Świata zajmował 12 miejsce.


Fot. www.bajarussia.com

Marek Dąbrowski i Jacek Czachor mieli kłopoty na 178-kilometrowym oesie. Przed trzecim punktem kontrolnym załoga ORLEN Team straciła 42 minuty.

Domżała rozpoczął sensacyjnie, wjeżdżając na CP2 (33,94 km) z szóstym czasem w generalce! Dąbrowski był wówczas dziewiąty. W klasyfikacji Pucharu Świata zwycięzcą oesu został Władimir Wasiliew, lepszy o 26 sekund od Mārisa Neiksansa. Łotysz prowadził w rajdzie z 10-sekundową przewagą nad Wasiliewem. Reinaldo Varela, trzeci na OS2 (+4.30), zajmował trzecią lokatę przed poniedziałkowym etapem.

- Mamy techniczny problem z tylnym dyferencjałem - mówił Marek Dąbrowski. - Bardzo trudno było ukończyć ten odcinek.

- Wspaniały odcinek - ocenił Władimir Wasiliew. - Miałem dużą frajdę. Oes jest piękny, bardzo rajdowy, z różnicą wysokości. Jechaliśmy ostrożnie, ale szybko. Nie było problemów z samochodem.

- Wszystko w porządku - informował Māris Neiksans. - Niepotrzebnie aż tak się obawiałem. W rzeczywistości nie było tak źle. Jechaliśmy normalnym tempem. Nie było wolno, lecz nie ryzykowałem w żadnym miejscu. Utrzymaliśmy się na drodze. Starałem się jechać bardzo czysto i poprawnie. Całe te zawody to w zasadzie bardzo długi oes z klasycznych rajdów.

Tapio Lauronen rywalizujący w mistrzostwach Rosji, okazał się szybszy od Wasiliewa o 1.36. Toni Gardemeister, również klasyfikowany poza Pucharem Świata, uzyskał czwarty czas (+2.27), ale potem otrzymał godzinę kary. Odpadł Jouni Ampuja, najszybszy na CP3.

W poniedziałek Neiksans najszybciej przejechał OS3, odwróconą niedzielną próbę o długości 178 km. Władimir Wasiliew przegrał oes o 1.03. Kolejne rezultaty należały do Andrieja Nowikowa (+5.39), Marka Dąbrowskiego (+8.48), Andrieja Rudskoja (+12.02), Wiktora Choroszawcewa (+20.12) i Arona Domżały (+20.17).

- Dzisiaj jechaliśmy szybko - mówił Māris Neiksans. - Atakowałem bardzo ostro. Cały odcinek przejechaliśmy rajdowym tempem. Nie znam wyników, ale powinno być dobrze. Mieliśmy jeden niebezpieczny moment. Przy maksymalnej prędkości wpadliśmy w dziurę, zrobiliśmy świecę i nie wiedziałem czy skończymy na dachu, czy wylądujemy na kołach.

Rundę mistrzostw Rosji wygrał Tapio Lauronen, szybszy od Neiksansa o 5 sekund. Toni Gardemeister był dzisiaj drugi na oesie - 17 sekund za Neiksansem. Lauronen uzyskał czwarty czas.

BAJA RUSSIA - NORTHERN FOREST
1. Māris Neiksans/Anton Nikołajew (LV/RUS) Schlesser SP01 3:49.42
2. Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (RUS) Mini All4 Racing +1.13
3. Andriej Nowikow/Władimir Nowikow (RUS) G-Force Proto New Line +16.18
4. Andriej Rudskoj/Jewgienij Zagorodniuk (RUS) G-Force Proto New Line +27.46
5. Aldis Vilcāns/Andriej Rudnickij (LV/BY) Mitsubishi L200 +42.25
6. Aleksiej Czerkiesow/Artiom Szewel (RUS) Nissan Pick-Up +42.58
7. Aron Domżała/Szymon Gospodarczyk (PL) Polaris RZR 1000 +45.42 (1. T3)
8. Władimir Frołow/Igor Pietenko (RUS) Nissan Pick-Up +53.15
9. Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin (BR) G-Force Proto +55.36
10. Nunzio Coffaro/Daniel Meneses (YV) Toyota Hilux +57.48
11. Aleksandr Terentiew/Aleksiej Bierkut (RUS) Ford F-150 +59.50 (1. T2)
12. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +1:00.46

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum